Konsorcjum Jacobs Polska Sp. z o.o. (lider) i Halcrow Group Ltd. opracuje dokumentację przedprojektową dla modernizacji linii nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia - Lublin - Dorohusk - granica państwa. Umowę w tej sprawie podpisano dziś w Warszawie.
Wartość prac to 1617710 euro netto (czyli 1973606 euro brutto). Umowa do czasu ewentualnego refinansowania ze środków TEN-T będzie finansowana ze środków własnych PKP PLK. W przetargu złożono 8 ofert, był także jeden protest, oddalony w całości.
Konsorcjum Jacobsa i Halcrow sporządzi dokumentację przedprojektową dla modernizacji linii kolejowej, zawierającą analizę i wybór opcji modernizacyjnej wraz z uzasadnieniem wyboru oraz analizą środowiskową - określenie wpływu poszczególnych opcji modernizacyjnych na środowisko. Wykonawca przygotuje także raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, wnioski o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wraz z wymaganymi załącznikami. Opracuje także dokumenty przetargowe niezbędne dla dokonania wyboru wykonawców dokumentacji przedprojektowych.
Na linii nr 7, na odcinku który będzie modernizowany, 75 km torów pochodzi z lat 70., 177 - z 80., a jedynie 20 km z początku XXI wieku.
- Naszemu konsorcjum potrzebna będzie dobra komunikacja ze zleceniodawcą. Harmonogram prac jest bardzo napięty. Po 2014 r. korytarz na Ukrainę, w kierunku Rosji, będzie ważniejszy niż może nam się wydawać - powiedział podczas uroczystości podpisania kontraktu Wojciech Mieszkowski, wiceprezes Jacobs Polska Sp. z o.o.
- Zarządzamy ponad 20 tys. km linii w Polsce. Z tego około tysiąca to linie korytarzowe. Nie obejmują one tej linii, a więc nasza modernizacja wyznacza nowe standardy - powiedział wiceprezes PKP PLK, Marek Pawlik. - Mamy nową decyzję UE dotyczącą interoperacyjności. Modernizujemy zgodnie z wymogami europejskimi linię, która z punktu widzenia Brukseli nie jest tak ważna, jak korytarzowe - podkreślił.

* Umowę podpisali: Wojciech Mieszkowski - wiceprezes Jacobs Polska, Zbigniew Zarychta - członek zarządu PKP PLK i Marek Pawlik - wiceprezes PKP PLK (fot. Rynek Kolejowy).