Partnerzy serwisu:
Tabor

Linia na Okęcie: PKP PLK czeka na zgodę ministerstwa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
16-01-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Życie Warszawy, 16 stycznia 2009

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Linia na Okęcie: PKP PLK czeka na zgodę ministerstwa
Rozpoczęcie budowy 1,5 km torów w tunelu od stacji PKP Służewiec do lotniska Okęcie opóźnia się już dwa lata. Mimo to Polskie Linie Kolejowe wciąż zwlekają z przetargiem na wykonawcę.

- Czekamy na zgodę z Ministerstwa Finansów. Wniosek złożyliśmy w grudniu ubiegłego roku - mówi Agnieszka Safuta-Pawlak z PLK.

Połączenie lotniska Okęcie z dworcami Zachodnim, Centralnym i Wschodnim (obok Stadionu Narodowego) to inwestycja priorytetowa na Euro 2012. Według nieoficjalnych informacji, zgoda resortu finansów to w tej sytuacji formalność. Dlaczego przetargu nie można ogłosić już teraz? W PLK twierdzą, że w przypadku inwestycji wartej 400 mln zł"lepiej nie ryzykować".

Nad tą budową od początku ciąży fatum. Według pierwszego harmonogramu, pasażerowie z Okęcia mieli zacząć jeździć pociągami do centrum miasta w 2007 r. Obok lotniskowych terminali znajduje się już nawet podziemna stacja kolejowa w stanie surowym - bez torów.

Kolejarze obarczali winą czeską firmę projektową Sudop, która spóźniła się z przygotowaniem dokumentacji ponad dwa lata. Prezes Safuta-Pawlak mówiła wczoraj o poważnym deficycie projektantów od dróg żelaznych na polskim rynku, a także o ich średniej wieku - 70 lat.

Dyrektor Zespołu Euro 2012 w PLK Kazimierz Peryt podał kolejne terminy dla lotniskowego łącznika: początek budowy w czerwcu tego roku i jej koniec w połowie 2011 r.

Dopiero w poniedziałek kolejarze otworzą oferty w przetargu na przebudowę Dworca Gdańskiego (wraz z budową łącznika ze stacją metra). Powód opóźnienia - pytania oferentów. Prace mają potrwać 12 miesięcy. A każde opóźnienie to zagrożenie dla modernizacji linii średnicowej między Dw. Zachodnim a Wschodnim, której start PLK zaplanowały na kwiecień 2010 r. Kolejarze nie wiedzą, czy w ramach tej inwestycji zostanie przebudowana trakcja w podmiejskim tunelu średnicowym, żeby zmieścić w nim piętrowe pociągi.

W 2008 r. PLK wydały na inwestycje 3,1 mld zł, m.in. na I etap modernizacji trasy Warszawa - Łódź. Z prezentowanej wczoraj mapki inwestycji wynika, że po nowych torach ze stolicy w 2012 r. da się dojechać z dużych miast praktycznie tylko do Łodzi, gdzie nie odbędzie się żaden mecz Euro 2012.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5