Partnerzy serwisu:
Biznes

Lignowski: Trzeba wprowadzić hierarchię podsystemów transportu w Trójmieście

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
15-11-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 15 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Lignowski: Trzeba wprowadzić hierarchię podsystemów transportu w Trójmieście
Zdaniem Macieja Lignowskiego, prezes PKP SKM w Trójmieście należy wprowadzić hierarchię podsystemów transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej, aby przyporządkować konkretną rolę PKP SKM w Trójmieście. Podstawową rolę w tej hierarchii powinna pełnić kolej miejska.

Podczas debaty poświęconej problematyce integracji transportu publicznego w aglomeracji trójmiejskiej.organizowanej przez "Rynek Kolejowy" Maciej Lignowski, prezes PKP SKM powiedział, że na przykładzie województwa pomorskiego i SKM można stwierdzić, iż transport szynowy pozwala bardzo skrócić czasy przejazdu, dlatego jest konkurencyjny w stosunku do transportu indywidualnego, czy transportu zbiorowego tj. autobusów.

– Aby sukces transportu szynowego był pełny muszą być spełnione jeszcze dwa warunki, czyli dostępność przestrzenna tj, gęsto rozmieszone przystanki oraz duża częstotliwość ruchu pociągów – zaznaczył szef trójmiejskiego przewoźnika.

Maciej Lignowski powiedział, że SKM na bieżąco pracuje z organizatorami przewozów nad koordynacją przewozów w regionie. - Mamy już funkcjonujący od 2 lat bilet metropolitarny, Jesteśmy za rozszerzeniem tego biletu tak, aby był podstawowym biletem w obszarze metropolii – podkreślił. Odniósł się także do planów integracji linii SKM z transportem drogowym. - Mamy przykład umieszczenia parkingu P+R w okolicach wzgórza św. Maksymiliana. Jesteśmy zwolenikami jak największej ilości parkingów tego typu, a także Park and Bike. Prowadzimy rozmowy z władzami Pruszcza aby w okolicach tego miasta zlokalizować przynajmniej dwa takie projekty – zapowiedział.

SKM w Trójmieście realizuje także projekt „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”. Jego wartość szacunkowa to ok. 287 mln zł netto. Przewiduje on budowę nowoczesnego systemu sterowania ruchem na linii 250, budowę sieci światłowodowej. Zadanie drugie w ramach projektu przewiduje modernizację peronów. - Zadanie trzecie - myślę, że najbardziej wyczekiwane - to budowa przystanku Gdańsk Śródmieście. Wykonaliśmy przetarg na wykonanie dokumentację przetargowej. Podpisaliśmy umowę na wykonanie tej dokumentacji. Myślę, że powinna być gotowa w okolicach maja – zapowiedział. Zadanie 4 przewiduje modernizację ezetów. - Jeden taki próbny skład już jeździ po linii SKM. Zastosowaliśmy w nim napęd asynchroniczny, który daje dwukrotne lepsze przyspieszenie niż w standardowym pociągu typu EN57. Wyciągnęliśmy pewne wnioski i na ich podstawie wprowadziliśmy zmiany do dokumentacji technicznej modernizacji dalszych pojazdów. I myślę, że w grudniu przetarg na wykonanie pozostałych 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych – zapowiedział prezes PKP SKM w Trójmieście.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trójmiejska SKM przygotowuje remonty swoich peronów

Infrastruktura

Trójmiejska SKM przygotowuje remonty swoich peronów

Michał Szymajda 02 sierpnia 2016

Lignowski: Długie kontrakty to podstawa wymiany taboru

Tabor i technika

PKP SKM: Mniej pasażerów z powodu remontów

Biznes

PKP SKM: Mniej pasażerów z powodu remontów

lp, Rynek Kolejowy 20 sierpnia 2012

PKP SKM: Nowy cennik PKP PLK nie poprawi konkurencyjności kolei

Biznes

SKM wybrała wykonawcę peronu na stacji Gdańsk Wrzeszcz

Infrastruktura

Stacja Gdańsk Śródmieście wystartowała (zdjęcia)

Fotorelacje

Stacja Gdańsk Śródmieście wystartowała (zdjęcia)

Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 01 kwietnia 2015

Zobacz również:

Trójmiejska SKM przygotowuje remonty swoich peronów

Infrastruktura

Trójmiejska SKM przygotowuje remonty swoich peronów

Michał Szymajda 02 sierpnia 2016

Lignowski: Długie kontrakty to podstawa wymiany taboru

Tabor i technika

PKP SKM: Mniej pasażerów z powodu remontów

Biznes

PKP SKM: Mniej pasażerów z powodu remontów

lp, Rynek Kolejowy 20 sierpnia 2012

PKP SKM: Nowy cennik PKP PLK nie poprawi konkurencyjności kolei

Biznes

SKM wybrała wykonawcę peronu na stacji Gdańsk Wrzeszcz

Infrastruktura

Stacja Gdańsk Śródmieście wystartowała (zdjęcia)

Fotorelacje

Stacja Gdańsk Śródmieście wystartowała (zdjęcia)

Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 01 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5