Partnerzy serwisu:
Biznes

Lejk: Na budowie metra korzysta nie tylko Warszawa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
28-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Lejk: Na budowie metra korzysta nie tylko Warszawa
Często pojawiają się pytania, czy budowę metra w stolicy należy finansować ze wspólnych funduszy lub budżetu centralnego. Prezes Metra Warszawskiego przekonywał na Kongresie Transportu Publicznego, że choć z kolei podziemnej korzystają głównie mieszkańcy stolicy, to środki na jego budowę w dużej mierze trafiają do firm spoza Warszawy.

– W 2007 r., gdy była dyskusja o finansowaniu budowy metra przy okazji budowy odcinka bielańskiego I linii, na komitecie sterującym pojawiały się opinie, że nie należy przeznaczać na to środków, bo na inwestycji zyska tylko Warszawa – przypomina Jerzy Lejk, prezes Metra. Jak jednak przekonuje, z budowy korzystają także inne regiony. Przy okazji budowy odcinka bielańskiego do firm z województwa mazowieckiego, z wyłączeniem Warszawy, trafiło łącznie 505,9 mln zł, a podmioty z innych województw otrzymały ok. 185 mln zł

Dobrym przykładem jest też zakup 35 składów Inspiro dla obsługi rozbudowującej się sieci kolei podziemnej, których prezentacja odbyła się na niedawnych targach InnoTrans w Berlinie. Pierwszych 10-11 składów powstanie w zakładach Siemensa w Wiedniu, natomiast pozostałe składać będzie Newag. – W Nowym Sączu została zbudowana wielka hala produkcyjna. Montaż wagonów będzie wiązać się z powstaniem nowych miejsc pracy. Dla nas ważne jest z kolei, że będziemy mieć bliskiego serwisanta – mówi Jerzy Lejk.

W tej chwili budowa centralnego odcinka II linii metra jest prowadzona w całości ze środków unijnych oraz pochodzących z budżetu miasta.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5