Z Poznania do Łodzi wieczorem, z Łodzi do Poznania rano – to zupełnie nowe założenia oferty Kolei Wielkopolskich na ich najdłuższej trasie międzywojewódzkiej. Przewoźnik znacznie rozszerzy terminy kursowania jedynej pary pociągów na linii łódzkiej. Zmieni też przebieg trasy na terenie samej Łodzi.
Wraz z zaplanowanym na drugą niedzielę grudnia wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje rozszerzyć swoją ofertę połączeń na międzywojewódzkiej trasie do Poznania. Kursy mają być realizowane nie tylko w piątki i niedziele, ale także w soboty. Większym zmianom nie będzie natomiast ulegać oferta spółki Polregio, która wciąż zrealizuje na zlecenie marszałków kilka par codziennych połączeń kategorii Regio, w tym część na trasie wydłużonej do Warszawy (na odcinku Łódź – Warszawa nadal obowiązywać będzie wyższa taryfa interRegio).
Całkowicie zmieniona oferta KW
Trzecim przewoźnikiem regionalnym na trasie łączącej stolice województw łódzkiego i wielkopolskiego są Koleje Wielkopolskie. Od dwóch lat obsługują one jedną parę połączeń piątkowo-niedzielnych, które zostały uruchomione głównie z myślą o studentach łódzkich i poznańskich uczelni. Za niespełna trzy miesiące dojdzie jednak do bardzo dużych zmian. – W nowym rocznym rozkładzie jazdy zaplanowane zostało połączenie KW z terminem kursowania codziennie z wykluczeniem pewnych dat – zapowiada bowiem Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
Pociąg nie będzie więc wyjeżdżał w trasę jedynie w dni świąteczne. Zmieni się jego łódzka stacja docelowa, gdyż dotychczas wjeżdżał on na podziemną Łódź Fabryczną. Zupełnie inne będą też pory kursowania. Z Łodzi w kierunku Poznania będzie można teraz wyjechać o 6:21, a w kierunku przeciwnym – o 20:00. Czas przejazdu w pełnej relacji będzie oscylował wokół trzech godzin. Na E20 oferta bez większych zmian
Bezpośrednie pociągi KW do Łodzi pojadą trasą z wykorzystaniem linii nr 14 przez Kalisz. Wielkopolski operator wjedzie jednak na teren województwa łódzkiego także po magistrali E20 łączącej granicę niemiecką z białoruską przez Poznań i Warszawę. Od lat spółka realizuje połączenia do węzła w Kutnie, gdzie można przesiąść się do składów ŁKA do Łodzi, KM do Sierpca czy Polregio do Torunia. – Oferta w tym przypadku nie ulegnie zmianie – informuje nasz rozmówca.
Należy przy tym zauważyć, że stabilna oferta kolei na trasie z Łodzi do Poznania przyczyniła się w pewnym zakresie do przejęcia pasażerów korzystających wcześniej z transportu autobusowego. W ostatnich latach swoje połączenia zlikwidowały PKS-y z Łodzi, Ostrowca Świętokrzyskiego czy Poznania. Mniej jest też kursów FlixBusa – przynajmniej w porównaniu do dawnej oferty jego poprzednika działającego pod marką Polskibus.com.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.