Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kurczy się europejska sieć kolejowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
10-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 10 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kurczy się europejska sieć kolejowa
Niemiecka sieć kolejowa skurczyła się w ciągu ostatnich dziesięciu lat o 7,9 proc. To mniej niż w Polsce czy na Łotwie, ale są też kraje, które konsekwentnie inwestują w sieć kolejową, jak Hiszpania, Włochy, czy Belgia. Łącznie w całej Europie sieci kolejowe 27 członków Unii Europejskiej w ciągu ostatnich dziesięciu lat skróciły się o 2,2 proc. W tym samym okresie europejska sieć autostrad wydłużyła się o 22 proc.

Niemcy uplasowały się na trzecim miejscu w gronie krajów, które najbardziej skróciły swoją sieć kolejową. W latach 2000 – 2009 zmniejszyła się ona o 7,9 proc. Tylko Polska (12,4 proc.) i Łotwa (19,2 proc.) znalazły się niżej. - Ten demontaż jest mimo wszystkich nawoływań do wspierania transportu szynowego politycznie pożądany – powiedział magazynowi „Der Mobilitätsmanager” przewodniczący organizacji wspierającej transport szynowy w Niemczech „Allianz pro Schiene” Dirk Flege

Ostrzega on jednak przed oskarżaniem o taki stan rzeczy spółki DB Netz, wchodzącej w skład koncernu Deutsche Banhn, która jest niemieckim zarządcą narodowej sieci kolejowej. – Odpowiedzialność za federalne linie kolejowe ponosi rząd federalny. Skracanie długości sieci kolejowej jest zawsze decyzją polityczną – zaznaczył. Flege podkreślił, że w tym samym okresie niemiecka sieć autostrad powiększyła znacznie, bo o 9,4 proc.

- Niemiecka polityka jest dziś zbyt jednostronnie oparta na asfalcie – uważa Flege. Mimo iż średnio w całej Unii Europejskiej długość sieci kolejowej się zmniejsza, są kraje, które odnotowały wyraźny wzrost długości sieci. – Kilka krajów w Unii Europejskiej świadomie koncentruje się na inwestycjach w kolej – powiedział Flege wymieniając Hiszpanie (8,5 proc.), Włochy (5,0 proc.) czy Belgię (3,1 proc.). Nawet Francja zmieniła dramatyczny kurs skracania długości torów do przełomu wieków i ostatnio odnotowała wzrost o 2,2 proc.

Dla Niemiec ranking opublikowany przez Unię Europejską może stanowić lekkie pocieszenie. – Według statystyk UE kurczenie się sieci kolejowej w Niemczech spowolniło. Podczas gdy niemiecki rząd w pierwszej dekadzie po zjednoczeniu Niemiec jeszcze zamknął 10.7 proc. tras kolejowych, wartość ta w pierwszej dekadzie po przełomu wieków spadła do 7,9 proc – zauważył Flege.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5