Zdecydowanie podkreśliłbym problem wysokości opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej w Polsce. Są one niemal dwa razy wyższe niż w Niemczech - powiedział podczas panelu w Krynicy Christoph Wolff, członek zarządu szef regionu wschodniego i zarządzania siecią, DB Schenker Rail GmbH.
W dalszej części swojego wystąpienia Wolff uznał konieczność znacznego obniżenia stawek za bezdyskusyjną. Zaznaczył również, że ma ono kluczowe znaczenie dla przewoźników albowiem jest największą pozycją po stronie kosztowej. Według Wolffa dyskusja nie powinna dotyczyć tego czy stawki należy obniżać ale sposobu znalezienie na to odpowiednich środków. Kiedyś przy znacznie większym wolumenie przewozów towarowych pieniądze te czerpano z zysków państwowego przewoźnika. W obecnej sytuacji rynkowej i politycznej takie rozwiązanie nie są już jednak możliwe.
Obszerny wywiad z Christophem Wolffem na temat planów konsolidacyjnych DB Schenker Rail w Polsce, sytuacji po przejęciu PCC Logistics oraz tego, jaką część rynku może zająć spółka,
będzie można znaleźć w październikowym numerze "Rynku Kolejowego"
Zapraszamy do kupna prenumeraty!