3 października PKP Polskie Linie Kolejowe SA Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie i Krakowskie Zakłady Automatyki SA zawarły umowę na opracowanie dokumentacji i wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK) wraz z zabudową urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR) w stacji Kraków Batowice, na linii nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy i linii nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże.
Umowę podpisali: w imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Centrum Realizacji Inwestycji - Włodzimierz Żmuda, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Krakowie, Piotr Jendrzejczyk, zastępca Dyrektora Oddziału, a w imieniu Krakowskich Zakładów Automatyki SA - Marek Szczur, wiceprezes zarządu, Paweł Zimny, wiceprezes zarządu.
Wartość umowy to 9 mln 19 tys. 590 zł brutto, a termin realizacji: październik 2011 r. – styczeń 2012 r.
Zakres robót, będący przedmiotem umowy obejmuje: wykonanie elektrycznej centralizacji rozjazdów w stacji Kraków Batowice, zabudowanie blokady liniowej EAP na szlakach: Kraków Batowice – Raciborowice, Raciborowice – Zastów, Kraków Batowice – Nowa Huta, zabudowanie urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów w stacji Kraków Batowice, zorganizowanie przebiegów po torze nr 6 w stacji Kraków Batowice.
Wykonanie elektrycznej centralizacji rozjazdów, zwiększy przepustowość linii nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny i linii nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże. Umożliwi również płynny przejazd z linii nr 8 na linię nr 95 do Krakowa Nowej Huty. Ponadto, pozwoli na wprowadzenie ewentualnych objazdów ( np. przy realizacji robót w ramach modernizacji linii E30 ) pociągów pasażerskich od Podłęża przez stację Kraków Nowa Huta do stacji Kraków Główny oraz pociągów towarowych do stacji Kraków Prokocim Towarowy.