Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kontrakt terytorialny przyniesie większą przepustowość na linii E 20

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kontrakt terytorialny przyniesie większą przepustowość na linii E 20
W przyjętym kilkanaście dni temu kontrakcie terytorialnym dla Mazowsza znalazł się zapis o poprawie przepustowości linii kolejowej E20 na odcinku między Warszawą a Mińskiem Mazowieckim. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla wszystkich przewoźników - zarówno pasażerskich, jak i towarowych, którzy korzystają z linii. Najwięcej kursuje tam jednak pociągów Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa. To ci przewoźnicy znacząco skorzystają na przeprowadzonych pracach.

Kontrakt terytorialny dla Mazowsza zakłada m. in. poprawę przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa Rembertów – Mińsk Mazowiecki. Pierwszy etap projektu obejmuje prace punktowe na posterunkach ruchu. Również drugi etap projektu trafił do kontraktu terytorialnego. Uwzględnia on budowę dodatkowej pary torów na odcinku Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna. Wcześniej projekt został wpisany do Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku).

Przewoźnicy czekają

Z perspektywy przewoźników kolejowych poprawa przepustowości linii jest wiadomością, która znacząco ułatwi przede wszystkim realizację rozkładów jazdy, ale i znacznie bardziej wydajne ich konstruowanie. Z odcinka korzysta PKP Intercity. Właśnie tamtędy kursują pociągi w kierunku: Terespol (z postojem w Mińsku Maz.), Dęblin/Lublin/Przemyśl/Chełm, Radom/Kielce/Kraków. - Oczywiście jako największy dalekobieżny przewoźnik pasażerski, operujący na tych samych liniach co przewoźnicy regionalni, każdą inicjatywę poprawiającą przepustowość linii kolejowych przyjmujemy z zainteresowaniem – mówiła kilka tygodni temu Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Również Koleje Mazowieckie liczą na poprawę przepustowości na odcinku Warszawa - Mińsk Mazowiecki. - Na tym odcinku jeżdżą pociągi do Lublina, Kielc czy Terespola, więc jest to spora liczba połączeń – mówił "Rynkowi Kolejowemu" Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny i członek zarządu Kolei Mazowieckich. - KM w godzinach szczytu komunikacyjnego uruchamiają trzy pociągi osobowe, również SKM wysyła tym torem pociągi do Sulejówka. Do samego Mińska Mazowieckiego cztery tory to za dużo, ale wydzielenie ruchu aglomeracyjnego do Sulejówka byłoby ogromnym udogodnieniem dla wszystkich – dodał.

Między Rembertowem a Mińskiem Mazowieckim kursują także pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Przewoźnik również liczy na realizację inwestycji, która została wpisana do kontraktu terytorialnego. - Oczywiście - separowanie ruchu podmiejskiego i dalekobieżnego stanowi kluczowy element w poprawie oferty przewozowej dla pasażerów regionalnych i aglomeracyjnych. Dzięki uniezależnieniu ruchu pociągów podmiejskich od układu ruchu dalekobieżnego można uzyskać stabilniejszy, bogatszy i cykliczny rozkład jazdy, chociażby dlatego, że ewentualne opóźnienia pociągów dalekobieżnych będą miały zdecydowanie mniejszy wpływ na generowanie opóźnień pociągów segmentu podmiejskiego - tłumaczy Magdalena Lerczak z biura prasowego przewoźnika.

Potrzebne też inne działania

- Zupełnie odrębnym zagadnieniem jest możliwość przepuszczenia bogatszego w pociągi rozkładu jazdy przez linię średnicową. Obecne natężenie ruchu generuje następstwo naprzemiennie co 3,5 - 4 minuty. Ze względu na układy torowe stacji węzłowych zarządca infrastruktury określa taką częstotliwość jako skrajnie wysokie wykorzystanie przepustowości linii - dodaje. SKM warszawa  ma jednak więcej sugestii co do tego, jakie prace trzeba wykonać, by usprawnić przepustowość na linii Warszawa Rembertów - Mińsk Mazowiecki. - Naszym zdaniem, aby przedmiotowa inwestycja mogła spełnić swoją rolę, niezbędna byłaby dalsza przebudowa wschodniej głowicy rozjazdowej stacji Warszawa Rembertów, rozbudowa układu torowego stacji Sulejówek Miłosna (obecnie znajdują się w niej tylko 3 tory) i być może przebudowa stacji Mińsk Mazowiecki - dodaje Magdalena Lerczak.

Niezależnie od tego zadania, PKP PLK przygotowuje się do przebudowy kolejowego węzła warszawskiego. W przyszłym roku powinien rozpocząć się proces, który potrwa co najmniej 5-6 lat. Znacząca część projektów modernizacji WWK będzie realizowana najprawdopodobniej przy wsparciu środków unijnych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5