Oferta konsorcjum w składzie Torpol, PUT Intercor i Polimex-Mostostal została wybrana przez PKP Polskie Linie Kolejowe jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i modernizację linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) – poinformował dziś zarząd Polimexu-Mostostalu.
Cena oferty złożone prze konsorcjum wynosi niema 1,6 mld zł brutto (prawie 1,3 zł netto), w tym udział Torpol (spółka zależna Polimeksu-Mostostalu) i Polimex-Mostostal SA stanowi 80 procent.
Zamówienie obejmuje wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, decyzji w tym decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wykonanie robót budowlanych w ramach projektu modernizacji linii kolejowej E75 Warszawa – Białystok – granica z Litwą na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne).
Celem projektu jest przyniesienie widocznych korzyści eksploatacyjnych poprzez poprawę jakości połączeń pomiędzy ośrodkami miejskimi w regionie, a także aglomeracjami krajów bałtyckich czym zaspokoi potrzeby i oczekiwania pasażerów oraz przewoźników towarowych. Realizacja projektu powinna przynieść zwiększenie nacisków na oś do 221 kN oraz uzyskanie prędkości V=160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technicznych w trakcie modernizacji ma zapewnić tzw. interoperacyjność linii, co umożliwi w przyszłości udostępnienie jej także operatorom zagranicznym.
Projekt ma być finansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 oraz ze środków własnych PKP PLK.