Pomyślnie wykonano próby obciążeniowe trzech wiaduktów w Krakowie. To zapowiedź otwarcia nowych torów w kierunku Katowic.
Pomyślne przeprowadzenie testów obciążeniowych przybliża PLK do wprowadzenia pociągów na nowe tory. Za kilka tygodni przewoźnicy będą korzystać z dwóch torów pomiędzy stacjami Zabierzów i Kraków Mydlniki. Dogodniejszy stanie się dojazd do Krakowa. Na torach będzie miejsce na większą liczbę pociągów.
Próby obciążeniowe wiaduktów
W ostatni październikowy weekend wykonawca sprawdzał 2 wiadukty i przejście podziemne. Próby dynamiczne, z wykorzystaniem przejazdu 115-tonowej lokomotywy, przebiegły pomyślnie.
Nad ul. majora Łupaszki stary wiadukt został zastąpiony nowoczesną żelbetową konstrukcją. Pierwszy fragment obiektu oddano do użytku w kwietniu. W październiku zakończyła się budowa kolejnej części.
W rejonie ul. Armii Krajowej testowano dwa obiekty – wiadukt kolejowy i przejście podziemne na przystanku Kraków Bronowice. Nowy wiadukt powstał także nad ul. Zielony Most. Dużo większy od dotychczasowego, zapewni miejsce na bezpieczny chodnik i szeroką jezdnię. Po otwarciu, będzie pod nim miejsce na ruch dwukierunkowy, a nie wahadłowy, jak pod starym obiektem.
Konstrukcja wiaduktu nad ul. Zielony Most jest gotowa. Prace skupiają się na budowie chodników i drogi. Odkryta, nieuwzględniona na mapach, kanalizacja niestety wymaga dodatkowych prac i uzgodnień. Wykonawca szacuje, że droga będzie oddana do użytku w połowie listopada.
Nowe możliwości podróży w Krakowie
Na nasypie przy ul. Armii Krajowej budowany jest nowy węzeł komunikacyjny. To przystanek w Bronowicach. Połączy kolej aglomeracyjną z komunikacją miejską. Na nowoczesnym przystanku zatrzymywać się będą pociągi w kierunku Kraków Airport i Katowic. Podróżni otrzymają do dyspozycji cztery wygodne perony. Dostaną się na nie szerokim przejściem podziemnym. Przystanek będzie dostępny dla podróżnych w połowie przyszłego roku.
Budowa nowego przystanku to część większej inwestycji. W Krakowie, na odcinku od przystanku w Łobzowie do stacji w Mydlnikach, trwa przebudowa linii kolejowej E30. Obejmuje m.in. budowę nowych wiaduktów kolejowych. Dzięki nim pociągi przyspieszą, a kierowcy skorzystają z wygodniejszych, bezkolizyjnych przejazdów.
PLK prowadzą inwestycje niemal na całej długości trasy Kraków – Katowice. W 2020 roku pociągi, łączące miasta, po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pojadą z prędkością 160 km/h. Wartość inwestycji to ok. 2 mld zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.