CTL Logistics zrealizował transakcję sprzedaży jednej ze swoich spółek zależnych w Niemczech. Jest to kolejny krok w kierunku realizacji strategii CTL, która na rynkach międzynarodowych zakłada koncentrację działań na organizacji przewozów kolejowych w układzie transgranicznym i budowaniu kompleksowych łańcuchów logistycznych na obszarze całej Europy.
Spółka CTL Car Transport Logistics została powołana do życia jako wspólne przedsięwzięcie CTL Logistics S.A. i niemieckiego menadżera kolejowego Geralda Binza. Spółka zajmuje się organizacją przewozów dla firm z branży samochodowej. Jej sprzedaż wynika z realizacji strategii CTL Logistics, polegającej za granicą na koncentracji na organizacji przewozów kolejowych w układzie transgranicznym i tworzeniu na ich bazie kompleksowych łańcuchów logistycznych na obszarze całej Europy. 75 proc. udziałów w CTL Car Transport Logistics należące do CTL Logistics S.A. odkupił dotychczasowy współwłaściciel i prezes spółki - Gerald Binz.
- Sprzedaż CTL Car Transport Logistics wynika z realizacji naszej strategii. Jako CTL chcemy koncentrować się na swojej podstawowej działalności. Stąd też wyjście z niszowego projektu jakim był CTL Car Transport Logistics - wyjaśnia Krzysztof Sędzikowski, członek zarządu, dyrektor zarządzający CTL Logistics S.A.
Odsprzedanie udziałów w spółce CTL Car Transport Logistics nie oznacza jednak żadnych zmian w portfolio usług oferowanych przez polskiego przewoźnika kolejowego, który nadal będzie współpracował z niemiecką spółką przy wszystkich wymagających tego projektach. Szczególnie dotyczy to kontraktów na długich trasach międzynarodowych.
- Na rynku międzynarodowym działamy zazwyczaj poprzez własne spółki zależne, których usługi ewentualnie uzupełniamy przez kooperację z innymi partnerami. Takim partnerem będzie dla nas od teraz także Car Transport Logistics. Można zatem spokojnie powiedzieć, że portfolio naszych usług w żadnym wypadku nie ulega pomniejszeniu - mówi Krzysztof Sędzikowski.
Odsprzedanie udziałów w niemieckiej spółce dedykowanej do organizacji przewozów kolejowych dla branży motoryzacyjnej, nie wpłynie w żadnym stopniu na skalę działalności polskiego przewoźnika na rynku niemieckim. CTL będzie dalej rozwijał swoje przewozy na rynku naszego zachodniego sąsiada i tak jak do tej pory, będzie to robił poprzez swoją spółkę zależną CTL Rail GmbH. W 2007 roku przewozy te osiągnęły ponad 723 mln tkm (dynamika 2006/2007 wyniosła - ok. 170%) co stanowiło ok. 18 proc wśród przewozów całej grupy (prawie 4,1 mld tkm). W 2008 roku CTL utrzyma na rynku niemieckim procentowy wzrost dynamiki wykonywanych przewozów również na poziomie dwucyfrowym.