Nowoczesny sprzęt do utrzymania nawierzchni kolejowych można było oglądać we wtorek podczas ekspozycji przygotowanej przez Zakład Naprawy Infrastruktury w ramach XX Radomskich Dni Techniki
Na peronie pierwszym radomskiego dworca zaprezentowano m.in. podbijarkę torów i podbijarkę rozjazdów. Ta ostatnia należy do najnowocześniejszych maszyn kolejowych w kraju. - Jest takich w Polsce jedynie osiem - mówi Andrzej Grobicki, dyrektor Zakładu Naprawy Infrastruktury w Radomiu.
Wystawę na radomskim dworcu odwiedzali głównie uczniowie. - Dzieciom bardzo się podobało. Wchodziły do maszyn, naciskały na klakson - opowiada Anna Karwicka, naczelniczka radomskiej stacji PKP.
Po godz. 12 rozpoczęło się seminarium pt. "Modernizacja linii nr 8 Warszawa - Kraków z uwzględnieniem koncepcji funkcjonowania Radomskiego Ruchu Regionalnego". Zorganizowało je Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP w Zakładzie Naprawy Infrastruktury. Prezes organizacji Waldemar Fabirkiewicz opowiadał o modernizacji tej trasy, ale przede wszystkim o możliwościach rozwoju transportu kolejowego w samym Radomiu. Pomysły SITK to m.in. system łącznic mających usprawnić komunikację na trasach kolejowych przebiegających przez miasto. Kolejna propozycja to budowa dwóch dodatkowych torów wzdłuż trasy nr 8 (która w przyszłości dostosowana będzie do prędkości 160 km na godzinę). Miałby biec od Michałowa nawet do gminy Kowala, po nich odbywałby się ruch lokalny.