Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kolejowy savoir vivre za 2,2 mln zł

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-10-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Grażyna Kuźnik, Dziennik Zachodni, 28 października 2008

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kolejowy savoir vivre za 2,2 mln zł
Pracownicy kolei uczestniczą w szkoleniach z podstaw właściwego zachowania wobec pasażerów. Lekcje zafundowały im dyrekcje PKP Przewozów Regionalnych, PKP Intercity i Szybkiej Kolei Miejskiej z Trójmiasta. Ich koszt wyniósł bagatela 2,2 mln zł, ale efekty są już widoczne.

Śląski Zakład Przewozów Regionalnych PKP odesłał pasażerce łapówkę, którą wziął od niej konduktor za wypisanie biletu. Mieszkanka Będzina przeżyła spory szok, bo na zwrot tej sumy już nie liczyła.

Kobieta kilka miesięcy temu jechała pociągiem trasą Bielsko-Biała - Częstochowa. Wsiadała w Będzinie, gdzie nie było kasy. Musiała kupić bilet w pociągu.

- Konduktor zachowywał się tak, jakby te dziesięć złotych należało mu się za fatygę. Powiedział tylko, że nie ma reszty i poszedł. Kiedy go odnalazłam, był nieuprzejmy. Burczał, że nie ma czasu wydawać drobnych. W Częstochowie, gdzie pociąg kończył bieg, tak gdzieś zniknął, że nawet dyżurny ruchu go nie mógł znaleźć - opowiada pasażerka. Nie dała za wygraną i napisała zażalenie. Na odpowiedź czekała kilka miesięcy.

- Bardzo się cieszę z reakcji. Myślałam że kolej nigdy nie przyzna się do łapownictwa, ale myliłam się. To ogromna poprawa - przyznaje będzinianka.

Czy rzeczywiście kolej oddaje konduktorskie długi? - To prawda, przesłaliśmy pieniądze. Po zbadaniu sprawy konduktor, o którym mowa w skardze, oddał całą żądaną kwotę. Twierdził, że nie ma czasu na konfrontacje. Wobec tego uznaliśmy, że problem został pomyślnie rozwiązany - wyjaśnia Barbara Szczerek ze Śląskich Zakładów Przewozów Regionalnych.

Rzecznik PKP Przewozów Regionalnych uważa, że zwrot łapówki to wynik tzw. szkoleń miękkich, jakie przeszli prawie wszyscy pracownicy kolei. To największa i najbardziej kosztowna akcja w historii polskiej kolei. Konduktorzy, kasjerzy uczyli się zasad savoir-vivru, dobrych manier, uprzejmości i zrozumienia dla pasażerów. Poznawali też podstawy psychologii, odgrywając różne scenki pod okiem trenerów i analizując konkretne przypadki.

- Nadal pracuje u nas 40 trenerów personalnych, którzy szkolą pracowników drużyn konduktorskich, jak postępować, żeby nie odbiegać od standardów europejskich. Takie zachowania, jak branie łapówek, są wykluczone - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Przewozy Regionalne.

Już widać, że skarg na konduktorów jest mniej. - O ile w pierwszym półroczu 2006 r. wpłynęło do nas 191 skarg dotyczących jakości i kultury obsługi, w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku ta liczba spadła już do 49. W obecnym roku ponad 1200 pracowników PKP Przewozy Regionalne, którzy mają bezpośredni kontakt z pasażerami, przeszło miękkie szkolenia - podkreśla Paweł Ney.

Z dodatkowym dochodem konduktorom trudno się jednak rozstać. Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w uzasadnieniu akcji "Nie daję, nie biorę łapówek" jako najbardziej znane przykłady tych zachowań podaje właśnie konduktorów, którzy wypisują bilety w pociągach.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5