Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje Wielkopolskie - od nowego rozkładu jazdy również na linii zelektryfikowanej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
10-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 10 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje Wielkopolskie - od nowego rozkładu jazdy również na linii zelektryfikowanej
1 czerwca ruszają Koleje Wielkopolskie, które 22 szynobusami będą obsługiwać linie niezelektryfikowane w regionie. Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes KW Włodzimierz Wilkanowicz, spółka zamierza także pilotażowo uruchomić od nowego rozkładu jazdy połączenie na jednej linii zelektryfikowanej.

Na razie jednak Koleje Wielkopolskie poszukują maszynistów. Spółka będzie ich potrzebować 60. KW będą negocjować z Przewozami Regionalnymi na temat przejęcia części pracowników.

Niedawno samorząd Wielkopolski podpisał umowę z PESĄ Bydgoszcz na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą wykorzystywane przez regionalnego przewoźnika. - Bydgoski producent ma 18 miesięcy od podpisania kontraktu na dostawę pierwszego pojazdu - mówi Włodzimierz Wilkanowicz.

Na razie w barwach województwa wielkopolskiego jeździ już EN57-1025. Film użytkownika arturo6666w:

 

 

Prezes Kolei Wielkopolskich brał udział we wczorajszym spotkaniu zorganizowanym przez RBF, poświęconym planom wprowadzenia opłaty dworcowej. Reprezentant KW wskazał, że obecnie przekazywane informacje na ten temat nie podają, za co przewoźnik ma płacić i co stanie się, jeśli Dworzec Polski nie będzie wywiązywał się z zawartej umowy. Prezes Wilkanowicz zwrócił także uwagę na to, że nie ma pewności, iż uiszczone przez niego opłaty zostaną przeznaczone na utrzymanie obiektów w Wielkopolsce, z których korzystają KW. Szef Kolei Wielkopolskich stwierdził również, iż nie ma pewności, czy Dworzec Polski działa w oparciu o ustawę o gospodarce nieruchomościami (jako zarządca nieruchomości) czy ustawę o transporcie kolejowym (jako zarządca infrastruktury kolejowej). Jeśli to drugie, to pojawia się problem - nie jest bowiem jasno zdefiniowane to, czy dworzec jest elementem infrastruktury kolejowej.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5