Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje Śląskie: Nowy rozkład jazdy pod znakiem stabilizacji siatki połączeń

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
25-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje Śląskie: Nowy rozkład jazdy pod znakiem stabilizacji siatki połączeń
Koleje Śląskie w nowym rozkładzie jazdy 2014/2015 zamierzają ustabilizować obecną siatkę połączeń w woj. śląskim oraz dopracować częstotliwość pociągów. Przewoźnik nie przewiduje znaczącego wzrostu pracy eksploatacyjnej.

W grudniu bieżącego roku wejdzie w życie nowa edycja rozkładu jazdy. Przewoźnicy już od początku roku pracują nad przyszłą siatką połączeń. W połowie kwietnia upłynął termin składania wniosków o przydzielenie tras u zarządcy infrastruktury kolejowej, PKP Polskich Linii Kolejowych. Koleje Śląskie nie przewidują od grudnia 2014 roku znaczącego wzrostu pracy eksploatacyjnej w odniesieniu do obecnie obowiązującego rozkładu jazdy. Zarząd spółki chce skupić się nad możliwie najlepszym dopracowaniem siatki połączeń, zwłaszcza w kwestii częstotliwości połączeń na poszczególnych relacjach.

– W nowym rozkładzie jazdy zakładamy stabilizację siatki połączeń, która obowiązuje w chwili obecnej. Nastąpią niewielkie zmiany, głównie w kwestii podziału połączeń pomiędzy Przewozami Regionalnymi a Kolejami Śląskimi. Koncentrujemy się na stabilizacji pracy eksploatacyjnej, lepszej siatce połączeń i częstotliwości – powiedziała Renata Rogowska, wiceprezes zarządu Kolei Śląskich ds. przewozów.

Głównym czynnikiem warunkującym przyszły rozkład jazdy są prace torowe na sieci kolejowej. Jednym z najbardziej newralgicznych odcinków jest linia średnicowa. Koleje Śląskie planują bowiem przyspieszone pociągi z Zawiercia do Gliwic, ale będą one zależeć od przepustowości linii kolejowych.

– Poziom pracy eksploatacyjnej został uzgodniony z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego. Nie przewidujemy znaczącego wzrostu pracy eksploatacyjnej. Ufamy natomiast, że będziemy mogli przywrócić połączenia przyspieszone z Zawiercia do Gliwic, co zależy od prac na linii średnicowej. Wszystkie prace prowadzone na dwóch newralgicznych odcinkach w woj. śląskim zmniejszają przepustowość i uniemożliwiają wprowadzenie dodatkowych połączeń – powiedziała Renata Rogowska.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5