W nowym rozkładzie jazdy, który wchodzi w życie 9 grudnia, pociągi Kolei Mazowieckich pojawią się na dwóch nowych odcinkach. Za sprawą spółki po 11 latach pociągi pasażerskie powrócą na trasę z Płocka do Sierpca. Obsługę na trasie Sierpc-Płock-Kutno zapewni pięć par szynobusów dziennie.
Te same szynobusy będą obsługiwać połączenia Sierpc-Kutno i Sierpc-Nasielsk. Analizując obiegi na obu tych liniach, potrzeba będzie do ich obsługi czterech szynobusów, które w dalszym ciągu stacjonują w Tłuszczu. Podobnie jak obecnie, w dalszym ciągu raz dziennie kursować będzie pociąg Sierpc - Naselsk - Legionowo - Nieporęt - Tłuszcz. Nie będzie już natomiast takiej sytuacji jak obecnie, że z Sochaczewa będzie podsyłany ezt, który od połowy października, kiedy to Koleje Mazowieckie rozpoczęły kursowanie na odcinku Kutno-Płock, zapewniał połączenie między tymi miastami. W Płocku zaczynać i kończyć bieg będzie tylko jeden pociąg - powraca bowiem bezpośrednie połączenie tego miasta z Warszawą (wyjazd 5.58, przyjazd na Śródmieście o 8.50, powrót 19.17 na 22.14; postoje tylko w Błoniu, Teresinie, Sochaczewie, Łowiczu, Kutnie i Gosyninie). Skład Warszawa-Płock będzie zestawiony z ezt. Drugą nową trasą ze składami KM będzie odcinek Siemiatycze-Czeremcha. Trzy pary szynobusów Siedlce-Siemiatycze zostaną zatem przedłużone do węzła w Czeremsze, dzieląc się na całej tej trasie obsługą pociągów z Podlaskim Zakładem Przewozów Regionalnych.
Do Siedlec szynobus KM będzie podobnie jak obecnie podsyłany z Tłuszcza przez Warszawę Wschodnią (do Wschodniej będzie zatrzymywać się na każdej stacji i przystanku, a potem w tylko w Mińsku Maz., Cegłowie, Mrozach i Kotuniu. Trasa Tłuszcz-Warszawa-Czeremcha ma aż 218 km. O ile jednak oferta KM w tamtym regionie rozwija się, o tyle oferta PKP PR - wprost przeciwnie. MIędzy Siedlcami i Czeremchą pozostaną tylko dwa pociągi PKP PR (jeden bezpośredni do Hajnówki, w przeciwną stronę - oba z Hajnówki), tyle samo zresztą co na trasie Czeremcha-Białystok. Między Czeremchą i Hajnówką kursować będą cztery pary pociągów dziennie, czyli też mniej niż obecnie. W dodatku do likwidacji poszedł sezonowy pociąg pośpieszny "Żubr" Warszawa-Hajnówka.
Koleje Mazowieckie w tej chwili prowadzą znacznie szerszą działalność niż w grudniu 2004 r., gdy przejmowały obsługę pociągów regionalnych w woj. mazowieckim. Od tego czasu KM przejęły od PKP PR obsługę ruchu lokalnego na liniach Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Dęblin, Siedlce, Łuków. Dzięki tej spółce pociągi osobowe znów pojawiły się na liniach Nasielsk - Sierpc (wcześniej KM utrzymywały tam zastępcze autobusy), Legionowo - Tłuszcz (sezonowy "Zegrzyk" plus łączniki do Sierpca, ale od pewnego czasu także pociągi z Warszawy przez Legionowo do Wieliszewa w dni robocze), Radom - Drzewica, Kutno - Płock i teraz do Sierpca. Natomiast wskutek braku porozumienia województw mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego co do wspólnego finansowania, pociągi KM Warszawa - Działdowo zostały skrócone do Iłowa. Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich, pytana czy spółka planuje w najbliższych miesiącach pojawić się na jakiś nowych liniach, odpowiada tajemniczo: - Rozważane są różne koncepcje.
W 2008 roku pasażerów na Mazowszu wozić będzie m.in. zmodernizowany EW 60

* Szynbus KM VT 628-019