Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleją z Niemiec do Rosji z pominięciem Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
11-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleją z Niemiec do Rosji z pominięciem Polski
Kanclerz Angela Merkel w obecności szefów kolei niemieckich Rüdigera Grube (Deutsche Bahn) i rosyjskich Władymira Jakunina (RŻD) otworzyła nowe, bezpośrednie połączenie promowo-kolejowe między Rosją i Niemcami. Oba kraje zacieśniają współpracę, jednak tworząc nowe połączenie kolejowo-promowe - podobnie jak w przypadku gazociągu Nord Stream - pomijają Polskę.

Inauguracja połączenia miała miejsce w Sassnitz. W uroczystości wzięli udział: kanclerz Angela Merkel jako poseł Bundestagu z regionu Górne Pomorze-Rugia, prezes Kolei Rosyjskich Władymir Jakunin, prezes zarządu Deutsche Bahn Rüdiger Grube, minister rozwoju energetyki, infrastruktury oraz inni przedstawiciele niemieckich i rosyjskich władz.

Władymir Jakunin z Kolei Rosyjskich powiedział: - To nie tylko kolejne połączenie frachtowe. To jest nowy korytarz transportowy, który pozwala nam na tranzyt intermodalny między Azją i Pacyfikiem a Europą, poprzez Rosję i Wspólnotę Niepodległych Państw, dzięki czemu możemy lepiej wykorzystać geopolityczne położenie naszych krajów.

Rosyjskie wagony będą transportowane z ładunkiem na pokładzie statku, wyposażonego w szyny. Taki sposób transportu pozwala na znaczne obniżenie kosztów i czasu. 1200 km dzielące port w Sassnitz na wyspie Rugii do portu Ust-Ługa pod Petersburgiem statek pokona w 38 godzin.

1 czerwca 2009 roku Rosja przystąpiła do Organizacji Międzyrządowej dla Międzynarodowego Przewozu Kolejami (OTIF) i podpisała Konwencję o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF).

Prezes Kolei Rosyjskich na uroczystości zaznaczył, że projekt został wdrożony bardzo szybko dzięki przystąpieniu do OTIF i COTIF, a także dzięki wsparciu politycznemu przywódców obu krajów, niemieckiego ministra transportu, szefa Deutsche Bahn AG, rosyjskiego Ministerstwa Transportu i niemieckiego Ministerstwa ds. Energii, Infrastruktury i Zagospodarowania landu Meklemburgia - Górne Pomorze.

Promy kolejowe przygotowywane były od kilku lat, aby skoordynować morskie połączenie na linii Ust-Ługa - Sassnitz. W 2012 roku prom kolejowy „Petersburg” będzie transportować dwa elektryczne pociągi „Desiro” z portu Sassnitz do Rosji na potrzeby Zimowych Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich, jakie mają się odbyć w 2014 roku w Soczi. 5 czerwca prom opuścił port w Ust-Łudze i udał się do portu w Sassnitz. Stałe połączeni funkcjonować będzie raz w tygodniu.

Transport kolejowo-promowy ma być, zgodnie z deklaracja obu stron, stale rozwijany: - Jestem przekonany, że we współpracy ze stroną niemiecką będziemy mogli wkrótce wytyczyć najbardziej efektywne drogi dla transportu intermodalnego i stworzyć nowy, niezwykle konkurencyjny produkt dla europejskiego transportu – podkreślił Jakunin.

Nowe połączenie kolejowo-promowe między Niemcami a Rosją pozwala na ominięcie transportu lądowego koleją przez Polskę, co oznaczać może spadek przychodów krajowych operatorów kolejowych - ale ma także swoje szersze konsekwencje. Zacieśnianie współpracy między oboma krajami w wyłączeniem udziału Polski - tak jak ma to miejsce w przypadku nowego połączenia kolejowo-promowego przez Bałtyk, ale także nitki gazociągu Nordstream, przebiegającego po dnie morza – przyczynia się do marginalizacji Polski na transportowej mapie Europy.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5