Od połowy grudnia na Tajwanie zaczną jeździć pociągi dużej prędkości osiągające prędkość do 300 km/godz. Połączą północ i południe wyspy.
Producentem składów superekspresu, zbudowanych na wzór japońskich “szikanzenów“ jest konsorcium, któremy przewodzi spółka Kawasaki Heavy Industries. Pojedynczy skład złożony będzie z 12 wagonów po 989 miejsc, w tym jeden wagon pierwszej klasy z 66 miejscami.
Linia kolejowa, po której jeździć będzie tajwański superekspres jest w budowie od 1999 roku i prowadzi ze stolicy Tajpej do miasta Kaosiung. Łączny czas przejazdu wyniesie 90 minut. Trasa jego prowadzi po gęsto zasiedlonym (23 milionów obywateli tej wyspy)
zachodnim brzegu wyspy.
Początkowo kursować będzie aż 19 par pociągów dziennie, które każdego dnia przewozić będą 60 tysięcy pasażerów. Według planu ilość przejazdów dojść nawet do 88 pociągów w jedną stronę dziennie. Na trasie długości 345 kilometrów jest osiem stacji.
W latach 2009-2011 zbudowany zostanie kolejny odcinek z trzema nowymi stacjami. Pociągi tajwańskich superekspresów miały przewozić pasażerów już od października ubiegłego roku, ale w związku z wymogami gwarancji najwyższego stopnia bezpieczeństwa kursów, próbne jazdy i egzaminowanie urządzeń zabezpieczających trwało do końca listopada tego roku.
Koszty tej inwestycji zwrócą się w ciągu szesnastu lat.