Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Kłótnia o \"Telimenę\"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Łódzki, 16 kwietnia 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Kłótnia o \"Telimenę\"
Podróżni z Łodzi do Warszawy nalegają na władze PKP, by pociąg pospieszny Telimena nie zatrzymywał się w Skierniewicach. Wywołuje to oburzenie mieszkańców Skierniewic, którzy również dojeżdżają do pracy w stolicy.

Od ubiegłego roku trwa gehenna pasażerów kolei, którzy z kierunku Łodzi dojeżdżają do Warszawy. Kolej przebudowuje tory na odcinku od Łodzi do Skierniewic, odwołując kolejne pociągi, wprowadzając liczne zmiany w rozkładzie jazdy, a same pociągi regularnie „łapią” opóźnienia. Jest to szczególnie irytujące w godzinach rannych, gdy tysiące pasażerów chce zdążyć do pracy w stolicy.

Tłumaczenia Łukasza Kurpiewskiego, rzecznika PKP Przewozy Regionalne, że „gdyby tylko istniała możliwość
prowadzenia remontu bez takich utrudnień, to byśmy z niej skorzystali”, nie trafiają do zirytowanych ludzi. Jakby było mało napięć, pasażerowie z Łodzi wymyślili coś, co jeży włosy na głowach dojeżdżających mieszkańców Skierniewic. Nalegają na Przewozy Regionalne, by te zlikwidowały postój pociągu pospiesznego Telimena w Skierniewicach i w Żyrardowie. Uważają, że ruch między tymi stacjami powinny obsługiwać pociągi podmiejskie, a nie pospieszne...

– Opinia publiczna naszego miasta powinna być poinformowana o pomysłach likwidacji postoju pociągu pośpiesznego Telimena. Realizacja tego pomysłu spowoduje 1,5-godzinną przerwę pomiędzy pociągami pośpiesznymi z naszego miasta – alarmuje Ariel Ciechański ze Skierniewic, codziennie dojeżdżający do pracy w Zakładzie Geografii Miast i Ludności Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN. – Ugięcie się władz PKP Przewozy Regionalne przed krzykliwa grupką łodzian niesie jeszcze jedno zagrożenie. Po modernizacji mogą zacząć domagać się likwidacji postojów w Skierniewicach wszystkich pociągów pośpiesznych. Realizacja tego postulatu może znacznie utrudnić nam dostęp do warszawskiego rynku pracy, a co za tym idzie, zwiększyć bezrobocie w Skierniewicach – argumentuje Ariel Ciechański.

Postulatem likwidacji postoju Telimeny na skierniewickim dworcu zaniepokojone są też władze miasta. – Prezydent Leszek Trębski wystosował w tej sprawie pismo do marszałka województwa łódzkiego oraz do dyrekcji PKP Przewozy Regionalne – mówi Małgorzata Konarska, rzecznik prasowy UM. – Prosi, by nie likwidowano przystanku Telimeny. Gdyby tak się stało, to przez półtorej godziny nie będzie połączenia pospiesznego z Warszawa w czasie, gdy do pracy w stolicy spieszy się największa liczba osób. Ci ludzie dojeżdżają właśnie Telimeną – dodaje.

Prezydent Skierniewic oprócz wysłania pism zamierza się z władzami Przewozów Regionalnych spotkać osobiście. Ma poparcie pasażerów ze Skierniewic. – Gdyby nie Skierniewice i Żyrardów, to pociągi do Łodzi i z Łodzi jeździłyby prawie puste – uważa Piotrek, na forum internetowym wypowiadający się o pomyśle likwidacji postoju Telimeny. – Moim zdaniem samorządy Skierniewic, Żyrardowa i Grodziska powinny stać się udziałowcami w Kolejach Mazowieckich. Zakupić nowe pociągi osobowe i wnieść je aportem do KM – podpowiada internauta Michał.

– W sprawie Telimeny trzeba działać szybko, bo w maju będzie zmiana rozkładu – mówi Małgorzata Konarska. W tym roku to już szósta zmiana kolejowego rozkładu jazdy na trasie z Łodzi do Warszawy. Jest okazja, by wprowadzić w życie inny z postulatów podróżników z Łodzi, który podoba się również dojeżdżającym ze Skierniewic: przesuniecie odjazdu Telimeny z Łodzi Fabrycznej z godziny 6.14 na 6. Dzięki temu pociąg dojedzie do Warszawy około godziny 8.15, a wtedy wszyscy będą mieli szanse, by zdążyć do pracy na godzinę 9. Władze PKP Przewozy Regionalne nie potwierdzają, że postój Telimeny w Skierniewicach będzie zlikwidowany.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5