W tym tygodniu Międzynarodowa Federacja Związków Piłkarskich wybrała organizatorów kolejnych mistrzostw świata. 2018 roku zorganizuje je Rosja, w 2022 roku - Katar. Ten ostatni w ofercie zobowiązał się zainwestować 24 miliardy dolarów amerykańskich w infrastrukturę transportową.
Projekt, dzięki któremu Katar wygrał głosowanie na gospodarza mistrzostw świata w piłce nożnej, obejmuje wybudowanie linii kolei duzych prędkości do Bahrajnu i Arabii Saudyjskiej i wybudowanie 340 kilometrów sieci transportu publicznego w stolicy Kataru Ad-Dausze. Propozycje były oparte na przyjętym w 2006 w roku Master Planie Transportowym kraju. Początkowo miał on zapewnić Katarowi organizację Igrzysk Olimpijskich w 2016 roku, co ostatecznie się nie udało.
Wszystkie 12 aren mistrzostw świata w 2022 roku znajdzie się w promieniu 60 kilometrów od granic Ad-Dauhy. Wszystkie zostaną połączone linią kolejową, której 70% długości ma zostać otwartych do 2020 roku.
W listopadzie 2009 roku spółka zależna Katarskiego Funduszu Inwestycyjnego Qatari Diar podpisała umowę z DB International na budowę za pomocą spółki joint-venture systemu kolei i metra w Ad-Dausze. Projekt wart jest 25 miliardów dolarów. Sieć metra ma docelowo mieć 98 stacji na czterech liniach.