Od połowy stycznia, w pociągach kursujących do miejscowości górskich prowadzona jest kampania plakatowa IDEA - PTK Centertel, prowadzona przez firmę Begimo, znaną z innych działań reklamowych prowadzonych na kolejach. W czasie trwania ferii zimowych w pociągach regionalnych, jak i pospiesznych, których trasy prowadzą do miejscowości górskich, prowadzona jest ekspozycja plakatów reklamowych.
Do realizacji akcji zarekomendowano pociągi regionalne, realizujące trasy Kraków-Krynica, Kraków-Zakopane, Kraków-Sucha Beskidzka, Katowice-Żywiec, Katowice-Wisła, Wrocław-Bystrzyca Kłodzka, Wrocław-Szklarska Poręba. Każdy z pociągów realizuje w ciągu doby od 4 do 7 tras. Eksponowane w nich plakaty o formacie B2 zamieszczono w najbardziej widocznych punktach wnętrza wagonów. Umożliwia to niezwykle atrakcyjną dla reklamodawcy, widoczną formę prezentacji treści reklamowych. W każdym pociągu przekaz prowadzony jest za pośrednictwem ok. 40 plakatów.
Do kampanii wybrano również pociągi pospieszne odbywające jedne z najdłuższych tras, których stacją docelową jest Zakopane. Plakaty reklamowe można spotkać w pociągach relacji Szczecin-Zakopane, Olsztyn-Zakopane, Gdynia-Zakopane. Wewnątrz wagonów pasażerskich umieszczono plakaty o formacie B3, w miejscach umożliwiających doskonałą widoczność zarówno od strony osób przebywających w przedziale, jak i przemieszczających się korytarzami pociągu. W 1 wagonie pasażerskim naklejono ok. 20 sztuk plakatów, w składzie całego pociągu średnio 160 sztuk.
Akcja plakatowa IDEA w pociągach potrwa do 15 lutego br. Jej celem jest dotarcie do młodzieży, podróżującej pociągami do miejscowości górskich, w czasie trwania ferii zimowych. Od 1 lutego nastąpi zmiana layoutu plakatów.
Od marca rozpocznie się prawdopodobnie pierwsza kampania zewnętrzna z wykorzystaniem pociągów. Na kilkunastu pociągach podmiejskich w Polsce na 3 miesiące umieszczone zostaną reklamy Kamis - Przyprawy S.A. Grafika reklamowa będzie się rozciągać na całą długość EZT - pas wysokości 0,95 m i długości 63 m.
Wcześniej Begimo wprowadziło okładki reklamowe do biletów kolejowych. Firma widzi w pociągach bardzo obiecujący obszar dla działań reklamowych ze względu na długi czas kontaktu z przekazem, oraz niewielką ilość bodźców konkurencyjnych w warunkach podróży.
Kolejny atut, zdaniem firmy, to możliwość wyboru konkretnego pociągu, dowolnej trasy, gdzie prowadzona będzie akcja. Pozwala to na precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej, przemieszczającej się na terenie konkretnej części kraju.