Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa z wykonawcą rewitalizacji linii do Mielca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK podpisała wartą 188 mln zł umowę na zaprojektowanie i wykonanie prac na trasie Padew – Mielec – Dębica. Prace umożliwią wznowienie ruchu pasażerskiego i zapewnią sprawniejszy ruch towarowy. Wykona je spółka z grupy PKP PLK.

Przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 25 z Mielca do Dębicy i zaprojektowanie prac do Padwi został ogłoszony z opóźnieniem – we wrześniu 2017 roku. Jego rozstrzyganie trwało rok – szczegóły można przeczytać tutaj.

W końcu udało się podpisać umowę z wykonawcą. Umowę za 187 778 962,71 zł (netto) zrealizuje spółka zależna PLK Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2020 roku. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 złotych brutto. Podpisano już umowę na dofinansowanie o wartości 166 355 438,06 złotych, czyli o 30 mln złotych większe, niż planowano wcześniej.

Do 120 km/h

Jak podaje PLK, w ramach inwestycji na odcinku Mielec – Dębica, zaplanowano m.in. wymianę torów na długości 32 km, przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych (6 mostów, 31 przepustów) oraz 40 przejazdów kolejowo-drogowych, min. w miejscowości Wojsław, Rzemień, Pustków, Pustynia. Prace zapewnią sprawniejszą i bezpieczniejszą jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 70 km/h.

W ramach inwestycji PLK na trasie między Mielcem a Dębicą zwiększy się komfort 9 stacji i przystanków. W miejscowościach Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia będą nowe perony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Nowe obiekty z pochylniami i systemem oznakowania zapewnią wygodniejszą i łatwiejszą obsługę wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W stacji Mielec przewidziano budowę bezkolizyjnego przejścia pod torami, które ułatwi bezpieczne dojście do peronów. Lepszą komunikację w rejonie stacji zyskają także mieszkańcy – informuje inwestor.

Nasi Czytelnicy uważają, że istnieją poważne wady w specyfikacji. Zwracają uwagę na to, że obsługa Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu wyczerpie przepustowość, co uniemożliwi przywrócenie ruchu pasażerskiego. Jak dodają, w ramach inwestycji przewidziano likwidację stacji w Rzochowie, która do tej pory pełniła funkcję stacji pomocniczej dla ruchu towarowego z Mielca. Więcej uwag można znaleźć tutaj.

Jest deklaracja powrotu pociągów

Dzisiaj (17 października) odbyło się oficjalne podpisanie umowy. – Linia nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym, chcemy przywrócić ją także dla pasażerów – powiedział Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju cytowany przez biuro prasowe PLK. – Rewitalizacja linii Padew – Mielec – Dębica nr 25 to ważna inwestycja dla regionu. Dzięki niej pociągi wrócą na trasę, a potrzebujemy dobrych połączeń kolejowych, bo to przekłada się na rozwój gospodarczy i lepsze wykorzystanie potencjału Podkarpacia. Linia nr 25 łączy aż trzy duże obszary przemysłowe Strefy Ekonomiczne w Mielcu, w Tarnobrzegu i w Dębicy a także daje połączenie z siecią szerokotorową i terminalem w Woli Baranowskiej. Dziewięć lat wspólnych – z europosłem Tomaszem Porębą – starań o remont tego traktu dziś kończy się tym miłym akcentem – dodał Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Sporo ofert w przetargu na modernizację linii 25

Przetargi

Sporo ofert w przetargu na modernizację linii 25

ms, rynek-kolejowy.pl 09 listopada 2015

Dębica: Rozbudują bazę PNiUIK w Krakowie

Biznes

Dębica: Rozbudują bazę PNiUIK w Krakowie

jar/nowiny24.pl, 29 listopada 2010 30 listopada 2010

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Sporo ofert w przetargu na modernizację linii 25

Przetargi

Sporo ofert w przetargu na modernizację linii 25

ms, rynek-kolejowy.pl 09 listopada 2015

Dębica: Rozbudują bazę PNiUIK w Krakowie

Biznes

Dębica: Rozbudują bazę PNiUIK w Krakowie

jar/nowiny24.pl, 29 listopada 2010 30 listopada 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5