Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest już regulamin przydzielania tras na przyszły rok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
12-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest już regulamin przydzielania tras na przyszły rok
PKP PLK opublikowała już regulamin przydzielania tras pociągów, który będzie obowiązywał w przyszłym rozkładzie jazdy. Najważniejsze zmiany dotyczą Centralnej Magistrali Kolejowej – wprowadzona zostanie na niej prędkość minimalna 120 km/h, a na dwóch trzecich długości prędkość maksymalna zostanie w końcu podniesiona do 200 km/h.

Spełnienie obietnic dotyczących wprowadzenia prędkości 200 km/h na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK) jest spóźnione o dwa lata, jednak – w regulaminie – stało się już faktem. Z taką prędkością pociągi Pendolino (lub składy wagonowe z lokomotywą Husarz) pojadą na 160–ciu kilometrach CMK. Warto jednak pamiętać, że prędkość zapisana w regulaminie może jeszcze zostać ograniczona. Dlatego z szampanami warto wstrzymać się do grudnia.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zapowiada, że prędkość na CMK będzie dalej podnoszona – W pierwszej fazie po wdrożeniu prędkości 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej i zebraniu doświadczeń, planowane jest dalsze podnoszenie prędkości do 220-230 km/h – mówi „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik MIR Piotr Popa.

Jednocześnie PKP PLK wprowadzi kilka znaczących ograniczeń w przyjmowaniu wniosków o przydzielenie trasy pociągu. Na wspomnianej CMK  wprowadza się zakaz kursowania wszystkich pociągów z prędkością mniejszą niż 120 km/h, z wyjątkiem przewozów technologicznych do obsługi CMK. Praktycznie eliminuje to z magistrali przewozy towarowe, oraz stare, niezmodernizowane pociągi EN57.

Podobnie jak w tym roku, przy układaniu rozkładu jazdy priorytet będą miały pociągi pasażerskie ekspresowe (EC, EN, EI, EX) i międzynarodowe (MM, RM, AM), a następnie pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie dowożące do pracy.

Bez pociągów z Radomia do Warszawy

Z powodu modernizacji ciągu Rail Baltica, na odcinku Zielonka – Sadowne linii kolejowej nr 6 z Warszawy do Białegostoku będzie dostępny tylko jeden tor. Przez cztery godziny na dobę trasa nie będzie w ogóle dostępna. Jeden tor będzie przez cały rok zamknięty również na odcinku Warszawa Okęcie – Chynów linii kolejowej nr 8 Warszawa– Kraków.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, odcinek Dobieszyn – Radom linii kolejowej nr 8, będzie zamknięty przez cały rozkład jazdy. Zarówno na tej linii, jak i na Rail Baltica, będzie dużo czasowych zamknięć torowych. Trudno zresztą wymienić wszystkie – w nowym rozkładzie jazdy zamknięć będzie prawie tysiąc. Podobnie jak w tym, roku, korekt rozkładu jazdy będzie aż sześć.

Zamknięć nie zabraknie też w przebiegu kolejnej dużej modernizacji – linii E30. Na odcinkach Podłęże – Tarnów, Tarnów – Rzeszów Główny, Dąbrowa Górnicza – Kraków Główny i  Jaworzno Szczakowa – Mysłowice ruch pociągów będzie odbywał się po jednym torze. To tuż w nocy linia będzie całkowicie zamykana.

PKP PLK: Słuchamy przewoźników

Jak informuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, projekt „Regulaminu na 2014/2015” przesłano 19 września 2013 r. do konsultacji przewoźnikom kolejowym. Ci zgłosili w sumie 193, które rozpatrywano na posiedzeniach Rady Przewoźników wraz z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (wtedy MTBiGM) oraz Urzędu Transportu Kolejowego.

– Rada Przewoźników wydała 63 rekomendacje, z czego 56 dotyczyło bezpośrednio zapisów w Regulaminie, a w 34 przypadkach odstąpiła od wydania rekomendacji po wysłuchaniu wyjaśnień PLK. Zarząd Polskich Linii Kolejowych przyjął ponad 95% z wydanych rekomendacji – informuje Siemieniec. Jak zaznacza, regulamin dostosowano do nowych rozwiązań informatycznych, polegających na rozszerzeniu funkcjonalności Internetowego Systemu Zamawiania Tras Pociągów - „Zamawiaj i Jedź”. Uwzględniono również potrzeby przewoźników w zakresie podwyższenia i obniżenia limitu zmiany pojazdu trakcyjnego i masy brutto pociągu do 190 ton.

- To kolejny rok, kiedy zarządca infrastruktury dokładnie analizuje postulaty przewoźników kolejowych przekazane na Radzie Przewoźników i stara się je realizować. Szukanie pozytywnych rozwiązań sprzyja rozwojowi kolejowego transportu w Polsce – podsumowuje Andrzej Pawłowski, wiceprezes PLK.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5