- Trudno obecnie precyzyjnie określić jak będą się kształtowały nakłady na inwestycje infrastrukturalne w ramach budżetu unijnego na lata 2014 – 2020, ponieważ nie odbyły się jeszcze negocjacje w tej sprawie - komentuje szef giełdowej spółki.
- Propozycja przygotowana przez Komisję ds. Budżetu przewiduje wyższy poziom finansowania niż dotychczasowy. Trzeba jednak pamiętać, że druga faza kryzysu finansowego, z którą świat ma aktualnie do czynienia, może negatywnie zweryfikować te plany - dodaje Konrad Jaskóła.
- Osobną kwestią będzie wewnętrzny podział budżetu przewidzianego dla Polski na sektory gospodarki. Przewiduję, że na realizację inwestycji drogowych i kolejowych przypadną kwoty podobne do dotychczasowych. Kluczowym będzie jednak umiejętne i efektywne dysponowanie tymi środkami. Niestety zdarzały się przypadki, że środki przewidziane w budżecie przepadały, ponieważ brak było właściwie opracowanych planów ich wykorzystania - zaznacza prezes Polimeksu-Mostostalu.