Japońskie Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury, Transportu planuje sprzedaż pozostających w rękach rządu 40% udziałów przewoźnika JR Central. Operacja, która zostanie przeprowadzona najprawdopodobniej w dwóch etapach może przynieść 740 mld jenów (7 mld USD).
Wyniki JR Central poprawiły się ostatnio, w znacznej mierze dzięki wzrostowi liczby pasażerów na linii ekspresu Shinkasen z Tokio do Osaki, co nastąpiło po zwiększeniu częstotliwości kursowania, skróceniu czasu podróży oraz otwarciu stacji Shinagawa w Tokio w październiku 2003. JR Central odnotowało rekordowy poziom przychodów i zysków w półroczu poprzedzającym październik 2004 i zwiększyło przewidywania zysków w obecnym roku fiskalnym z 79,3 mld do 89,9 mld jenów.
JR Central zostało utworzone w kwietniu 1987 roku, gdy państwowy przewoźnik japoński został podzielony na sześć spółek pasażerskich oraz jedną towarową. JR West i JR East zostały już w całości sprywatyzowane.
JR Central posiada niecałe 2000 km linii kolejowych (1 linia Shinkasen o długości 552 km oraz 13 konwencjonalnych).