Jak wdrażać innowacyjność w pojazdach kolejowych, w celu poprawy ich efektywności, zwiększenia atrakcyjności dla pasażerów i, co za tym idzie, radykalnie poprawić pozycję transportu kolejowego. Nad opracowywaniem konkretnych rozwiązań technicznych prowadzone są prace w ramach inicjatywy Roll2Rail. Jej przedstawiciel weźmie udział w konferencji Europejskie Forum Taborowe 2017, które już 15 marca odbędzie się w Warszawie.
Projekt Roll2Rail ma na celu rozwój kluczowych technologii i usunięcie zidentyfikowanych przeszkód dla radykalnych innowacji w sferze konstrukcji pojazdów szynowych. To część dłuższej strategii, mającej na celu zrewolucjonizowanie idei taboru kolejowego przyszłości. Rezultatem ma być zwiększenie jego niezawodności i redukcja kosztów życia pojazdu. Projekt Roll2Rail został uruchomiony w maju 2015 r. i jest wspierany przez program Horizon 2020 autorstwa Komisji Europejskiej. Stanowi on część szerszego przedsięwzięcia, noszącego nazwę Shift2Rail (którego celem jest zwiększenie udziału kolei w tzw. modal split). Na końcu realizacji projektu, jego osiągnięcia mają zostać zademonstrowane w realnie działających pojazdach.
Koordynatorem projektu Roll2Rail jest UNIFE – zrzeszenie ponad 80 europejskich producentów na rzecz kolei, założone w Brukseli w 1992 r. Beneficjentami tego przedsięwzięcia są m.in. największe firmy produkujące tabor kolejowy: Alstom, AnsaldoBreda, Bombardier, CAF, Siemens, Talgo czy Stadler. W programie biorą udział także m.in. przewoźnicy (DB, Trafikverket, SNCF), czy dostawcy urządzeń i rozwiązań dla taboru kolejowego (Faiveley, Knorr-Bremse, Fraunhofer). Obecni są także przedstawiciele instytucji naukowych (University of Southampton, KTH, Universitaet Salzburg).
Przedstawiciel Roll2Rail weźmie udział w Europejskim Forum Taborowym 2017, które odbędzie się w Warszawie 15 marca. Swoje wystąpienie mieć będzie Eduardo de la Guerra z Talgo, który jest liderem zespołu projektowego Roll2Rail, zajmującego się problematyką redukcji ciężaru pudła pojazdu kolejowego. W ramach poprzednich edycji konferencji rozmawiano już o kwestiach konstrukcyjnych dotyczących: ograniczania masy pojazdów szynowych (zastosowania kompozytów, włókien węglowych i szklanych, aluminium spienionego), konsumpcji energii i innowacji napędowych, czy pojazdów z zasobnikami i hybrydowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.