Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Inwestycje kolejowe na Półwyspie Indochińskim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-06-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Radio Chine Internationale, 13 czerwca 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Inwestycje kolejowe na Półwyspie Indochińskim
Władze chińskie podjęły decyzję o przyspieszeniu prac nad budową korytarza kolejowego, który połączy Państwo Środka z kontynentalnymi członkami Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo Wschodniej (ASEAN).

Korytarz ten zyskała już sobie miano "złotego szlaku". Będzie on biegł od Singapuru, przez Malezję, Tajlandię, Kambodże, Wietnam, Laos, Myanmar i południowochińską prowincję Yunnan. W chwili obecnej jest już gotowy liczący 1944 km odcinek Singapur - Kuala Lumpur - Bangkok.
Opracowany przez Chiny plan rozbudowy wewnętrznych linii kolejowych został skonstruowany w taki sposób aby uwzględnić potrzeby złotego szlaku. Ukończenie prac na odcinkach Chiny-Wietnam (nitka wschodnia), Chiny-Myanmar (nitka zachodnia) oraz Chiny-Laos (centrum) wsparte rozbudową sieć w prowincji Yunnan powinno przyczynić się do znacznego ułatwienia transportu towarów w tej części świata.
Ostateczny termin zakończenie prac ustalono na rok 2015. Rozpoczęto już pracę na odcinku Chiny-Wietnam oraz opracowano plan wykonalności dla linii Dali-Ruili (Chiny - Myanmar). Ta ostatnia inwestycja pochłonie przeszło 10 mld juanów.
Najwięcej problemów spodziewanych jest w sekcji centralnej złotego szlaku. Na obszarze Laosu nie ma linii kolejowych, które mogłyby zostać zmodernizowane a prace konstrukcyjne będzie trzeba prowadzić w niezwykle trudnych warunkach. Stawia to pod znakiem celowość budowy odcinka z głębi Yunanu do granicy laotańskiej.
Państwa członkowskie ASEAN oraz Chiny liczą na to, że złoty szlak przyczyni się do zwiększenia wymiany handlowej pomiędzy państwami oraz ułatwi dotarcie do klientów zamieszkujących na terenach oddalonych do wybrzeża.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5