Partnerzy serwisu:
Biznes

Interpelacja posła Jerzego Polaczka w sprawie prywatyzacji PKP Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
10-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jerzy Polaczek, 10 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Interpelacja posła Jerzego Polaczka w sprawie prywatyzacji PKP Cargo
Publikujemy interpelację posła Jerzego Polaczka skierowaną do Prezesa Rady ministrów w sprawie wyjaśnienia przez Rząd wybranych zagadnień związanych z decyzją Rady Ministrów z lutego 2011r. o prywatyzacji większościowego pakietu akcji PKP Cargo S.A.

W związku z decyzją kierowanej przez Pana Premiera Rady Ministrów o sprzedaży większościowego pakietu akcji drugiego pod względem wielkości przewozów towarowych w Europie przewoźnika jakim jest PKP Cargo S.A., a także w kontekście wyżej wymienionych podstaw prawnych i programowych oraz aktualnych informacji w mediach wyjaśnienia wymagają przedstawione poniżej kwestie, co do których wnoszę o zajęcie stanowiska przez Pana Premiera i udzielnie odpowiedzi.


Od roku 2009 Minister Infrastruktury prowadził prace zmierzające zmierzające do opracowania i przyjęcia Programu Rozwoju Transportu Kolejowego do roku 2015. W dniu 11 sierpnia 2010r. na stronach internetowych Ministerstwa Infrastruktury opublikowano informację o skierowaniu projektu Programu do konsultacji społecznych, które miały trwać do 15 września 2010r. Do dnia dzisiejszego nie został opublikowany rezultat przeprowadzonych konsultacji i ostateczna wersja Programu po konsultacjach. W tej sytuacji zasadne jest pytanie o wyniki przeprowadzonych konsultacji Programu w części odnoszącej się do prywatyzacji PKP CARGO S.A. oraz o stanowiska przedstawione w toku konsultacji przez zainteresowane podmioty, organizacje zawodowe, organizacje pracodawców i związki zawodowe.


Tymczasem, jak wynika z komunikatów, w dniu 1 marca 2011 Rada Ministrów, na wniosek Ministra Infrastruktury dokonała zmian w obowiązującej Strategii dla Transportu Kolejowego do roku 2013, wprowadzając zapisy, które mają legitymizować przygotowany wcześniej plan prywatyzacji PKP CARGO S.A. i zmieniając wartość spodziewanych wpływów z tej prywatyzacji, w sytuacji kiedy jeszcze nikt nie złożył oferty cenowej. Co więcej, te zmiany w najważniejszym dokumencie programowym polskiego kolejnictwa, jakim jest Strategia dla Transportu Kolejowego do roku 2013, zostały wprowadzone bez wymaganych prawem konsultacji społecznych.


W związku z powyższym proszę o udzielenie odpowiedzi na stępujące pytania:


1. Czy akcje PKP CARGO S.A będą zbywane przez Ministra Infrastruktury, przez PKP S.A czy też przez samo PKP CARGO S.A. ?


2. Czy Minister Infrastruktury udzielał pełnomocnictw i komu dotyczących prowadzenia przygotowań do prywatyzacji PKP CARGO S.A, obejmujących w szczególności: wybór doradców prywatyzacyjnych, wykonanie analiz przed prywatyzacyjnych i określenie strategii prywatyzacji PKP CARGO S.A ?


3. Dla kogo pracowała oraz kto finansował działania firmy doradczej – konsorcjum firm z liderem McKinsey Company Poland Sp. z o.o. ? Czy jest to doradca Ministra Infrastruktury? Czy jest to doradca PKP S.A.? Czy jest to doradca PKP CARGO S.A ?


4. Jaki był szczegółowy zakres merytoryczny oraz wartość zleceń doradczych realizowanych przez konsorcjum firm, których liderem był McKinsey Company Poland sp. z o.o. na rzecz PKP CARGO S.A w latach 2008 – 2010 i kto był zamawiającym dla tych prac?


5. Dlaczego wybrano tryb zbycia akcji PKP CARGO S.A na rzecz inwestora branżowego i/lub finansowego jeśli żaden podmiot w tej branży działający na rynku polskim nie jest większy od PKP CARGO S.A., a wszyscy najwięksi europejscy przewoźnicy kolejowi są to nadal firmy państwowe ?


6. Jaki jest „los” projektu Programu Rozwoju Transportu Kolejowego do 2015 roku, który przygotowywał Minister Infrastruktury – którego termin konsultacji społecznych minął 15 września 2010r. w tej jego części, która dotyczy zagadnień prywatyzacji PKP Cargo S.A.?
7. Na jakiej podstawie prawnej Rada Ministrów (w lutym 2011r.) bez wymaganych prawem konsultacji społecznych wprowadziła w Strategii dla Transportu Kolejowego do 2013 roku (przyjętej przez Radę Ministrów 17 kwietnia 2007r.) zapisy w zakresie większościowej sprzedaży akcji PKP Cargo S.A. w ramach planu jego prywatyzacji?

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5