W związku z wprowadzeniem przez przewoźników kolejowych zmian w rozkładach jazdy i spodziewanym znacznym zwiększeniem liczby podróżnych korzystających z witryny www.rozklad-pkp.pl, zarząd TK Telekom podjął decyzję o przeprowadzeniu dodatkowych działań mających na celu zagwarantowanie sprawnego działania systemu w okresie przedświątecznym.
Te działa nia to: powołanie dodatkowego sztabu złożonego z przedstawicieli służb informatycznych i technicznych odpowiedzialnych za poszczególne elementy systemu, i podejmowane decyzje, zweryfikowanie przebiegu połączeń sieciowych między serwerami i lokalizacjami w celu wyeliminowania zagrożeń, uruchomienie dodatkowych serwerów w celu zabezpieczenia się przed obciążeniem sieci, bieżące generowanie statystyk z działania systemu i monitorowanie ruchu na stronie, przekonfigurowanie procesu archiwizacji danych, tak by był znacznie mniej obciążający dla sieci, przygotowanie wsparcia techników w zakresie instalacji zasilających odpowiedzialnych za system, rozesłanie do spółek kolejowych dodatkowych informacji z telefonami kontaktowymi i harmonogramem dyżurów, postawienie w stan gotowości do podjęcia pracy pozostałych służb informatycznych spółki.
- Internetowy system informacji kolejowej każdego roku w tym okresie przeżywa oblężenie. System informatyczny i sprzętowy, na jakim oparta jest wyszukiwarka połączeń kolejowych jest administrowany przez profesjonalny zespół. Liczba zapytań zadanych przez internautów wyszukujących połączenia w internetowym rozkładzie jazdy w sobotę i niedzielę 10-11 grudnia wyniosła 5,25 mln. Ta liczba robi wrażenie. Mimo tego nie odnotowaliśmy żadnych zakłóceń w działaniu systemu. Wynika z tego, że podjęliśmy odpowiednie decyzje profilaktyczne - poinformował prezes TK Telekom Andrzej Panasiuk.
Od 11 listopada w internecie można sprawdzić nowy rozkład pociągów. Spółka TK Telekom jest odpowiedzialna za działanie internetowej wyszukiwarki połączeń.