Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Inauguracja hybrydowego pociągu AGC firmy Bombardier

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-10-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 15 października 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Inauguracja hybrydowego pociągu AGC firmy Bombardier
Kanadyjski producent taboru kolejowego Bombardier Transportation uroczyście zainaugurował swój najnowszy projekt w dziedzinie taboru kolejowego. Wyposażony w hybrydowy (spalinowy i elektryczny) napęd pociąg typu AGC został oficjalnie „ochrzczony” w francuskim mieście Troyes, podczas uroczystości z udziałem prezesa Bombardier Transportation Andre Navarriego oraz prezes kolei francuskich Anne-Marie Idrac.

Dla Bombardiera klasa AGC (Autorail Grande Capacite – pociąg dużej pojemności) do tej pory oznaczała przede wszystkim najdłużej produkowaną serię taborową w historii, dostępną w największej ilości wariantów.

\
* AGC na dworcu w Troyes (fot. RK).

Najnowszą wersję AGC wyposażono w podwójny napęd spalinowo-elektryczny pozwalający pojazdowi na swobodne przekraczanie granicy między zelektryfikowanymi i niezelektryfikowanymi odcinkami sieci.

Przejście z jednego systemu na drugi następuje praktycznie nieodczuwalnie i to zarówno dla pasażera jak i maszynisty. Pociąg nie traci na prędkości, a sam silnik spalinowy jest wyposażony w system filtrów ograniczających szkodliwą emisję spalin do atmosfery.

\
* Andre Navarri, szef Bombardier Transportation oraz Anne-Marie Idrac, prezes SNCF (fot. RK).

Ponadto elektryczny napęd AGC przystosowano do dwu systemów zasilania (1,5 kV i 25 kV) co pozwala mu na praktycznie bezproblemowe pokonywanie całej francuskiej sieci kolejowej.

Podczas inauguracyjnej podróży z Paryża do położonego na południowym-wschodzie regionu Szampania-Arderny miasta Troyes pociąg poruszał się z sięgającą prędkością 160 km/godz. zarówno na odcinku zelektryfikowanym jak i na pozostałej części linii (¾ odległości wynoszącej około 180km).

\
* Michael Cramer, członek Parlamentu Europejskiego oraz Klaus Miltz z Bombardier Transportation (fot. RK).

- Wyposażone w hybrydowy napęd pociągi AGC to propozycja Bombardiera skierowana dla regionów pragnących rozwijać transport kolejowy mimo ograniczeń związanych z niezelektryfikowanymi odcinkami sieci kolejowej – mówił prezes Navarri podczas inauguracyjnego przejazdu.

Obecnie 21 francuskich regionów zamówiło pociągi AGC lub z nich korzysta, w sumie 698 zespołów.

Hybrydowy AGC będzie obsługiwała linie Paryż - Troyes - Culmont oraz Culmont - Saint-Didier - Vitry.

Oficjalna uroczystość, połączona z chrztem pociągu, odbyła się na dworcu w Troyes, gdzie jednocześnie nadjechały dwa pociągi AGC - jeden z  Paryża, drugi z Dijon.

Michael Cramer, deputowany do Parlamentu Europejskiego, reprezentujący frakcję Zielonych / Wolny Sojusz Europejski w rozmowie z RK podkreślał, że bardzo zależy mu na podobnych inicjatywach technologicznych jak hybrydowy AGC.

- Państwa Europy Zachodniej, takie jak Francja czy Niemcy, czynią ogromne inwestycje w rozwój sektora kolejowego, zwracając szczególną uwagę na efektywny transport w skali regionów i miast – mówił Cramer  - państwa Europy Środkowej i Wschodniej, takie jak Polska, nie mogą pozwolić sobie na ignorancję w tej dziedzinie.

\
* Wnętrze pociągu AGC (fot. RK).

Klaus Miltz z Bombardier Transportation France, powiedział RK, jak bardzo ważne tak dla jego firmy jak i dla SNCF było wypracowanie rozwiązania, które byłoby jednocześnie efektywne, wygodne i ekologiczne. - W moim przekonaniu hybrydowy AGC spełnia te kryteria i byłbym szczęśliwy widząc podobne zastosowanie w Polsce - powiedział Miltz.

Więcej informacji na temat AGC a także relację merytoryczną i zdjęciową z fabryki Bombardier Transportation w Crepin w regionie Valenciennes gdzie produkowane są między innymi pociągi AGC znajdą państwo w listopadowym numerze RK. Wkrótce na www.rynek-kolejowy.pl szczegółowa fotorelacja z Troyes i Crepin.

\ 
* Fabryka Bombardier Transportation w Crepin (fot. RK).
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5