Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

II linia metra i TMB czyli...

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-09-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
(żródło: Hubert Pollak www.warszawa.com, 19.09.2005)

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
II linia metra i TMB czyli...
Miejscy urzędnicy chcą aby tak jak doradzali eksperci II linia metra została wybudowana za pomocą TBM (Tunnel Boring Machine) . Metoda budowy - TBM, która jest też często nazywana metodą Madrycką - gdyż tam zastosowano ją po raz pierwszy na wielką skalę. W Madrycie otwierano średnio stację częściej niż raz na miesiąc, a koszt budowy był tam dwa razy niższy niż w Warszawie.

Jak to możliwe?
Jest drążony jeden ogromny tunel (średnica około 14 metrów), w jednym tunelu znajdują się obydwa tory, a stacje są budowane bezpośrednio w tunelu. Tunel drążony jest z szybkością ponad 40 metrów na dobę (w Warszawie jest to 1 do 1,5 metra).
Koszt wybudowania kilometra metra w Madrycie to 30 milionów dolarów a w Warszawie to 70 milionów dolarów.
Osobną sprawą pozostaje sposób organizacji budowy. Najlepiej gdyby ogromną tarczę zakupiło miasto i użyczyło firmie, która wybuduje drugą linię metra. Właśnie całą linię - jedna firma a nie każdy kawałek kto inny. Dodatkowo powinna zostać wybrana firma w przetargu, która będzie operatorem drugiej linii metra przez kilkanaście lat od momentu uruchomienia linii. Pozwoli to dodatkowo obniżyć koszty do 30%.Ale czy kiedykolwiek dogonimy Madryt? Niedawno zaakceptowano dalszą rozbudowę metra w stolicy Hiszpanii do końca 2007 roku ma powstać dalsze... 42 kilometry linii metra oraz 30 kilometrów szybkich tramwajów.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5