Partnerzy serwisu:
Biznes

Hiszpanie pokażą jak budować KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
03-03-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy/PKP PLK, 3 marca 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Hiszpanie pokażą jak budować KDP
PKP PLK podpisały umowę na opracowanie standardów technicznych m.in. dla budowy linii kolej dużych prędkości w Polsce. Projekt zostanie wykonany przez firmę Sener Ingeniería Sistemas S.A. Jej finansowanie zostało wsparte przez grant otrzymany od hiszpańskiego Funduszu Wspierania Rozwoju w ramach Linii Finansowania Studium Wykonalności.

Nazwa kontraktu to "Opracowanie warunków technicznych dla projektowania, budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej linii kolejowych do prędkości 350 km/h". Przedsięwzięcie to ma opierać się na doświadczeniach Hiszpanów w budowie linii KDP.

Umowę, której wartość wynosi 288 430 euro, podpisali: w imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – wiceprezes zarządu Marek Pawlik i członek zarządu Krzysztof Groblewski, w imieniu wykonawcy – Jesus Ernesto Planchuelo Martinez de Haro. Umowa została podpisana w obecności Ikera Berazy, radcy ambasady Królestwa Hiszpanii ds. ekonomicznych i handlowych.

W związku z możliwością otrzymania pomocy finansowej ze źródeł hiszpańskiego Funduszu Wspierania Rozwoju w ramach Linii Finansowania Studium Wykonalności (FEV), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły w 2008 r. starania o sfinansowanie 100% kosztów opracowania w ramach tego projektu studium warunków technicznych dla projektowania, budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej linii kolejowych o rozstawie szyn 1435 mm do prędkości do 350 km/h.

W wyniku ogłoszenia Sekretariatu Stanu ds. Turystyki i Handlu w hiszpańskim Ministerstwie Przemysłu, Turystyki i Handlu z dnia 3 kwietnia 2009 r., do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wpłynęły oferty od czterech firm zainteresowanych przystąpieniem do II etapu selekcji wykonawców zainteresowanych realizacją studium. W wyniku analizy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wskazały firmę Sener Ingenieria y Sistemas S.A. z siedzibą w Madrycie, która otrzymała pozytywną opinię ze strony hiszpańskiej administracji i poinformowała o tym Biuro Radcy Handlowego ambasady Hiszpanii w październiku 2009 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w grudniu 2009 r. uzyskały pozytywną odpowiedź od hiszpańskiego Ministerstwa Przemysłu, Turystyki i Handlu mówiącą, iż zgodnie z warunkami zawartymi w Terms of Reference nie ma przeszkód, aby firma najwyżej oceniona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowała projekt. Uznano tym samym, że wspomniana firma została wybrana do realizacji studium wykonalności „Opracowanie warunków technicznych dla projektowania, budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej linii kolejowych do prędkości 350 km/h” w Polsce.

Przedmiotem projektu jest identyfikacja wszystkich uwarunkowań technicznych dla infrastruktury kolejowej dla ruchu pociągów z prędkością maksymalną do V = 350 km/h, przeprowadzona na podstawie obowiązujących w Hiszpanii standardów technicznych (warunków technicznych) dla nowych linii kolejowych, dostosowanych do ruchu pociągów z prędkością 350 km/h i doświadczeń kadry specjalistów hiszpańskich, zdobytych w czasie prac nad nimi i realizacji inwestycji w tym zakresie.

Opracowanie, które będzie gotowe w ciągu 6 miesięcy, będzie wspomagało prace nad studium wykonalności kolei dużych prędkości w Polsce. Przypomnę, że otwarcie ofert w tym przetargu nastąpiło 15 lutego 2010 r., a wyłonienie wykonawcy nastąpi w najbliższych miesiącach. Oferty złożyło 5 konsorcjów.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5