PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział Regionalny we Wrocławiu 21 kwietnia uroczyście przekazał do eksploatacji stację Oława po zakończeniu kontraktu „Modernizacja linii kolejowej E-30 na odcinku Opole – Wrocław – Legnica".
W spotkaniu uczestniczył Członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA dyrektor ds. Inwestycji Paweł Dziwisz, przedstawiciele władz samorządowych, zakładów Grupy PKP, wykonawcy oraz media.
Estetyczne i wygodne perony odnowione zabytkowe drewniane i stalowe wiaty peronowe oraz przejście podziemne wyposażone w platformy przyporęczowe i czytelne oznakowanie to widoczne korzyści dla podróżnych wsiadających i wysiadających w Oławie.
Modernizacja objęła prawie 10 km toru i sieci trakcyjnej, Zabudowano 32 rozjazdy, 42 sygnalizatory, 36 napędów oraz 68 liczników osi. Stacja ma nowe oświetlenie i wyposażona jest w 34 elektryczne ogrzewania rozjazdów.
Przebudowa obiektu objęła również most nad rzeką Oławą i wiadukt drogowy, a nowym elementem w krajobrazie stacji są ekrany ochronne ustawione zgodnie z analizą klimatu akustycznego. Wzdłuż ścian akustycznych posadzono już zielone pnącza.
Inwestycja realizowana w ramach modernizacji Linii E 30 Opole – Wrocław – Legnica uwzględniła historyczny charakter stacji, obsługującej pasażerów od 1842 r., w którym uruchomiono pierwszą na Dolnym Śląsku trasę kolejową Wrocław – Oława.
Kontrakt za kwotę ponad 66 milionów zł realizowały: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych we Wrocławiu, DOLKOM Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych SA Kraków.
Uroczystości towarzyszyła wystawa prezentująca zakres i efekty modernizacji, która będzie eksponowana w Urzędzie Miasta Oława.


* Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział Regionalny we Wrocławiu.