Do PKP Intercity wpłynęła jedna oferta w przetargu na wykonanie naprawy głównej i modernizacji dziesięciu wagonów 1. klasy, typów 140A i 112A.
Wagony mają pozostać przedziałowe, z punktu widzenia pasażera będą wyglądały jak nowe: zyskają całkowicie nowe siedzenia, ścianki działowe, system nagłośnienia, klimatyzację oraz pokładowy internet. W wagonach będą gniazdka elektryczne z możliwością zasilania urządzeń z gniazda usb, na korytarzach pojawi się się monitoring i tablice z aktualną informacją pasażerską. Modernizacja nie uwzględnia jednak wymiany wózków na cichsze i nowocześniejsze. Szczegóły przetargu opisaliśmy
tutaj.
Do przetargu, w którym otwarcie ofert miało odbyć się pierwotnie 13 lutego, a ostatecznie czekano na nie do 14 marca, stanęło dwóch wykonawców w konsorcjum. To ZNTK Mińsk Mazowiecki w konsorcjum z Pesą Bydgoszcz, razem działający jako Grupa Pesa. Zaproponowali wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 41,8 mln zł brutto (kwota za modernizację i P5 jednego wagonu, nieuwzględniająca późniejszego przeglądu P3, to: 4,1 mln zł brutto), deklarując wykonanie pierwszego z wagonów w 160 dni i w zaledwie 70 dni każdego następnego. Zmodernizowane wagony mają być objęte 36-miesięczną gwarancją.
Obecnie trwa badanie oferty przez PKP Intercity. Mieści się ona w założonym przez PKP Intercity budżecie, określonym na 43,4 mln zł brutto.