Podczas czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska przyjęto uchwałę o podwyższeniu przez gminę Gdańsk kapitału zakładowego SKM o 5 mln zł.
To już drugie dokapitalizowanie SKM przez gminę Gdańsk. W 2008 r. Gdańsk przelał na poczet kapitału zakładowego SKM kwotę 2 mln zł, a Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego - 8 mln zł.
– W tej chwili struktura kapitału zakładowego SKM wygląda następująco: 28,303 mln zł to środki skarbu państwa, 8 mln zł to środki urzędu marszałkowskiego i 7 mln zł to środki gminy Gdańsk – wylicza Andrzej Osipów, prezes SKM.
Procentowy podział wygląda następująco: 65,36 proc. skarb państwa, 18,48 proc. UMWP i 16,16 proc. gmina Gdańsk.
Z naszych informacji wynika, że podczas lutowej sesji sejmiku wojewódzkiego będzie głosowana uchwała o podwyższenie kapitału zakładowego SKM przez Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego o kolejne 8 mln zł. W tym roku kapitałowo mają zasilić SKM-kę także m.in. gminy Sopot i Gdynia.
Te pieniądze mają być spożytkowane m.in. na stworzenie studium wykonalności programu „Rozwój SKM w Trójmieście” . W jego ramach powstać ma nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście (linia 250 SKM Rumia- Gdańsk Gł. będzie przedłużona o 1,8 km, powstaną też nowe tory postojowe), wyremontowane będą przystanki Gdańsk Politechnika, Wrzeszcz oraz Żabianka, Sopot i Sopot Wyścigi, a także Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, do remontu pójdą 22 składy EZT, zbudowany zostanie system zdalnego sterowania ruchem na całej linii 250.
Program „Rozwój SKM w Trójmieście” kosztować będzie 262 mln zł. Połowa pochodzić będzie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. SKM wyłoży na ten cel prawie 66 mln zł, miasto Gdańsk i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego po 14 mln zł, a miasto Sopot 5 mln zł. Ponad 32 mln zł stanowić będą środki z Funduszu Kolejowego.