Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Gdańsk: Szczegóły rozbudowy linii tramwajowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-01-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Tusk, Gazeta Wyborcza Trójmiasto, 18 stycznia 2008

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Gdańsk: Szczegóły rozbudowy linii tramwajowych
Znamy szczegóły studium wykonalności rozbudowy linii tramwajowych w Gdańsku. Do 2011 r. powstaną dwie linie - z Chełmu na Łostowice i z Siedlec na Morenę.

Całe przedsięwzięcie, wzorem poprzednich, nazywa się dumnie Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej III. Od świąt nad studium wykonalności nowych tras pracuje międzynarodowe konsorcjum firm CNTK i WYG International. - Dokument będzie gotowy w lutym - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej. Specjaliści mieli przeanalizować kilka zaproponowanych tras i wybrać najbardziej pilne. Rozważano m.in. przedłużenie wybudowanej już trasy na Chełm w dwóch kierunkach - do Górnej Oruni wzdłuż ul. Sikorskiego oraz na Łostowice przez ul. Witosa i Łódzką, do skrzyżowania z ul. Świętokrzyską, gdzie zaplanowano dużą pętlę. Inną propozycją była budowa nowej trasy z Siedlec na Morenę do skrzyżowania ulic Bulońskiej i Myśliwskiej czy tory tramwajowe wzdłuż projektowanej przez tereny postoczniowe ul. Nowej Wałowej. - Studium nie jest gotowe, ale wstępnie wnioski skłaniają nas do wybrania tras Chełm-Łostowice i Siedlce-Morena - mówi Krzystof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim magistracie. - Dzięki temu w większym stopniu obsłużymy nowe osiedla tzw. Gdańska Południe.

Nie oznacza to, że linia na Orunię Górną nigdy nie powstanie. Trasa pozostaje w planach.

Dodatkowym argumentem za wybraniem wariantu przez Łódzką, jest fakt, że w najbliższych latach miasto planuje przebudowę tej drogi do dwóch jezdni. - Prace będzie można wykonać równocześnie i będą tańsze - mówi Rudziński.

Łączny koszt GPKM III, w skład którego będzie także wchodzić zakup taboru oraz remont istniejących torowisk, wyniesie ok. 640 mln zł. Gdańsk chce ze swojego budżetu wydać 160 mln. Reszta będzie pochodzić z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Spośród projektów komunikacji miejskiej, na tzw. liście indykatywnej, która gwarantuje otrzymanie środków, znalazło się tylko warszawskie metro. Pozostałe miasta będą walczyć o pieniądze w konkursach.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5