Francuski zarządca infrastruktury Réseau Ferré de France (RFF) wyłonił zwycięzcę przetargu na budowę kolejowej łącznicy między miejscowoŚciami Nimes i Montpellier. WartoŚć kontraktu to 1,4 mld euro.
Zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum firm: Bouygues, Colas, Alstom, Spie Batignolles oraz Meridiam i Fideppp. Systra. Firmy Setec i SGTE mają pełnić role inżyniera kontraktu.
Projekt realizowany w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego zakłada m. in. zaprojektowanie, finansowanie, budowę, i utrzymanie 80 km linii kolejowej między Nimes i Montpellier, z których około 20 km mają stanowić połączenia z istniejącą siecią.
RFF oraz konsurcjum zamierzają przeprowadzić zamknięcie finansowe projektu w trybie ppp w pierwszej połowie tego roku. Budowa ma ruszyć pod koniec roku 2012. Linia ma być otwarta do 2017 roku.
Łącznica Nimes – Montpellier będzie połączeniem linii TGV od jej węzła z linią konwencjonalną Awinion - Nimes w miejscowoŚci Manduel, dalej tory pobiegną wzdłuż autostrady A9 do miejscowoŚci Lattes, gdzie linia zostanie włączona w kolejową trasę Montpellier – Narbonne. Po nowych torach będą kursowały zarówno pociągi towarowe, jak i pasażerskie. Linia będzie wyposażona w system ERTMS poziomu 2.