PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na wybór agencji Public Relations do kontaktu z mediami. Wygrała go firma First PR. Za trzy lata pracy otrzyma ponad milion złotych.
PKP Intercity postanowiło zatrudnić agencję PR–ową do bieżącego kontaktu z mediami, oraz przeprowadzenia trzech audytów obecnych działań w zakresie relacji z mediami wraz z rekomendacjami zmian. Agencja ma też prowadzić szkolenia z zakresu wystąpień w mediach – w sumie 12 razy w roku.
W przetargu oferty złożyło w sumie dziewięć agencji: Firt PR, AM-Art Media, Havas, Papajastudio, TBT, Profile, Glaubicz, oraz Martis. Oferta wygrała z oceną 81,61 punktu. Kryterium wyboru stanowiła cena (60 proc.), i wartości jakościowo–techniczne (40 proc.) ocenione na podstawie prezentacji przygotowanej na potrzeby przetargu (dotyczyła koncepcji promocji nowego taboru - 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt 3 produkowanych dla spółki przez Stadlera i Newag).
Przewoźnik ma teraz podpisać trzyletnią umowę z firmą First PR o wartości 1 059 030 zł. Prezesem i założycielem firmy jest Piotr Czarnowski. Działa od 1990 roku. Na stronie agencji wymienionych jest kilkudziesięciu klientów, w tym tacy giganci jak Boeing, General Electric, British Airways, Polsat, Lufthansa, Orlen, PZU czy Orange
Warto przypomnieć, że PKP SA i PKP Intercity chcą wspólnie wydać na promocję swoich marek w mediach 43 mln złotych przez dwa lata. Rozpisany został konkurs na wybór autora strategii kampanii. Nagrodą będzie możliwość negocjacji obsługi kampanii.