Prezes i CEO firmy GE Equipment Services, Arthur H. Harper, odwiedził w tym tygodniu Warszawę, aby osobiście przekonać się o mającej miejsce deregulacji i prywatyzacji polskiej branży transportu kolejowego. Harper przybył do Warszawy w tę środę, by spotkać się z firmą Rail Polska.
"GE Equipment Services nadzoruje zróżnicowaną pod względem działalności grupę spółek na całym świecie, zajmujących się zarządzaniem, finansowaniem i konserwacją urządzeń różnego typu. Nasz europejski oddział z centralą w Amsterdamie, odpowiedzialny jest za sprzęt warty 3 miliardy USD, znajdujący się u naszych klientów. Planujemy również zwiększyć nasze dotychczasowe inwestycje w Polsce" - wyjaśnia Harper. Dyskusje w trakcie wizyty Harpera dotyczyły przede wszystkim tego, w jaki sposób GE może wspomóc firmę Rail Polska w realizacji jej ambitnej strategii wzrostu.
Rail Polska należy w 100 procentach do Rail World Inc., firmy z siedzibą w USA, zajmującej się zarządzaniem, konsultingiem i inwestycjami na rynku kolejowym, specjalizującej się przekształcaniu kolei państwowych w prywatne na całym świecie. W 2003 r. Rail Polska przejęło działalność związaną z kolejowym transportem towarowym i obsługą bocznic od firm Kolex z Oświęcimia i Zec Trans z Wrocławia. Następnie obydwie działalności uzyskały nieograniczoną licencję na całą sieć kolejową w Polsce i zostały w 2004 r. włączone do Rail Polska.
GE Equipment Services jest dla Rail Polska partnerem strategicznym, regularnie pomagającym firmom na całym świecie zarządzać, finansować i eksploatować wyposażenie komercyjne, poczynając od wagonów kolejowych, ciągników-przyczep, aż do ciężarówek i tymczasowych, modularnych jednostek wyposażenia biur.
Firmą odpowiedzialną za leasing wagonów kolejowych w ramach GE jest GE Rail Services. "Współpracujemy z firmą Rail Polska, leasingując jej wagony do transportu węgla. Relacje pomiędzy nami sprawiają, że Rail Polska jest jednym z naszych najważniejszych i najcenniejszych klientów w Europie Środkowej" - dodał Jan Makela, dyrektor zarządzający, GE Rail Services Europe.
Zarówno Rail Polska, jak i GE przewidują, że współpraca rozwinie się w najbliższych miesiącach. Zwłaszcza Rail Polska planuje rozbudowę floty wagonów kolejowych do transportu węgla dzięki współpracy z GE. "Jesteśmy przekonani, ze rozwój innowacyjnych, wysoce elastycznych metod finansowania i zarządzania wagonami kolejowymi ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji wzrostu transportu kolejowego w Polsce" - podsumowuje Tim Hollaway, prezes Rail Polska.
"Firma Rail Services oferuje klientom rozwiązania w zakresie wynajmu, utrzymania i finansowania, dzięki którym tabor z ładunkiem jest zawsze w ruchu" - zauważył Harper. "Obecnie GE to firma o przychodach rzędu 152 miliardów USD, zatrudniająca na całym świecie 320 000 pracowników. Ĺšródłami tego sukcesu są elastyczność i innowacyjność. Z tą samą elastycznością podchodzimy do branży kolejowej, w której oferujemy klientom najszerszy wybór wagonów kolejowych i produktów finansowych, pozwalających je nabyć."
Harperowi nie są obce aktualne zmiany gospodarcze, zachodzące w dużej części Europy. Przed objęciem kierownictwa w Equipment Services, był on prezesem GE Plastics Europe, z centralą w Bergen op Zoom w Holandii.
"Jest dla mnie jasne, że polski rynek ma przed sobą doskonałe perspektywy" - dodał Harper. "Chcę mieć pewność, że Rail Polska zdaje sobie sprawę, jak ważnym jest dla nas klientem. Jestem bardzo zadowolony, że mogę ten komunikat przekazać osobiście."
GE jest jedyną firmą technologiczną światowej klasy, która działa jednocześnie w sektorze energetycznym, transportowym, ochrony zdrowia a także systemów wodnych oraz systemów zabezpieczeń.
"Poza szerokim asortymentem produktów oferujemy konsumentom oraz przedsiębiorstwom również usługi finansowe. Jesteśmy przekonani, że rozwiązania GE na miarę 21 wieku pomogą krajom Środkowej Europy w rozwoju oraz zwiększeniu konkurencyjności. GE oferuje Polsce unikalne możliwości unowocześnienia infrastruktury pozwalające na spełnienie wymagań Unii Europejskiej" - powiedział Lesław Kuzaj, Dyrektor Regionalny GE, Polska, Czechy, Słowacja, Litwa.