Budżet przyjęty przez Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego wystarczy na dofinansowanie zaledwie 70 pociągów. Reszta będzie musiała zniknąć z rozkładów jazdy. Obecnie, w tym województwie w trasę wyjeżdża codziennie około 200 pociągów - donosi "Głos Szczecinski.
Od kilku miesięcy trwają negocjacje pomiędzy Zachodniopomorskim Zakładem Przewozów Regionalnych w Szczecinie a Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego w sprawie finansowania przewozów pasażerskich. Pod koniec lutego br. sejmik województwa zatwierdził budżet na 2004 r., w którym przeznaczono na ten cel ponad 19 mln 621 tys. zł. Kwota, której domaga się Zakład to 32 mln zł.
Urząd Marszałkowski w Szczecinie wezwał zarząd spółki PKP Przewozy Regionalne do podpisania umowy, opiewającej na 19 mln 621 tys. zł. Obecnie Urząd Marszałkowski oczekuje dostosowania rozkładu jazdy do możliwości finansowych samorządu. Oznacza to likwidację większości pociągów w województwie - czytamy w regionalnym dzienniku.
- Zostaną tylko te pociągi, które dowożą ludzi do pracy i szkół, czyli poranne i popołudniowe - mówi Marcin Szczęsny z działu marketingu Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. - Likwidacja pozostałych połączeń pociągnie za sobą zwolnienia ludzi i to nie tylko w naszej spółce. Pracę straci także wielu maszynistów i pracowników Polskich Linii Kolejowych. Umowa o finansowanie przewozów pasażerskich już powinna zostać podpisana. Bez niej czeka nas upadek
- dodaje Szczęsny. - Mamy kwiecień, a pieniądze z Urzędu Marszałkowskiego nie wpływają na nasze konto. Zostały nam tylko przychody ze sprzedaży biletów, a te nie są w stanie pokryć kosztów eksploatacji pociągów.