Fabryka Wagonów Gniewczyna SA ogłosiła podwyższenie kapitału zakładowego o kwotę 38,6 mln zł do obecnej wysokości 55 mln złotych.
Podwyższenie kapitału zakładowego stanowi element całościowej restrukturyzacji finansowej, za pośrednictwem której spółka umocni swoją stabilność finansową oraz pozycję na rynku.
Ważnym krokiem w procesie restrukturyzacji było wykupienie mniejszościowych udziałów zagranicznych akcjonariuszy prywatnych oraz ostateczne zakończenie ich wpływów na spółkę.
Właścicielem większościowego udziału w wysokości 97,44% akcji Fabryki Wagonów Gniewczyna jest obecnie inwestor zagraniczny - spółka inwestycyjna BRIBON ENTERPRISES LTD.
Ä˝uboš ÁÄ, przewodniczący Rady Nadzorczej Fabryki Wagonów Gniewczyna SA na wspólnym spotkaniu członków rady nadzorczej z członkami zarządu oraz przewodniczącymi poszczególnych związków zawodowych fabryki, stwierdził: - Spółka wraz z zespołem jej pracowników już w 2007 roku potwierdziła wysoką dynamikę rozwojową oraz atrakcyjność. Zadaniem niezmienionych władz spółki jest skorzystanie ze sprzyjającej sytuacji na rynku do maksymalnego wykorzystania możliwości fabryki oraz doprowadzenia do końca programów rozwoju. Zamiarem strategicznym spółki jest nawiązanie efektywnych stosunków partnerskich mające na celu długotrwałe funkcjonowanie spółki na rynku europejskim.
Fabryka Wagonów Gniewczyna SA wykazała w 2007 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 96,1 mln zł oraz zysk w kwocie 5,9 mln zł. Liczba pracowników w 2007 roku wzrosła o 29,5%. Przychody ze sprzedaży za pierwszy kwartał 2008 roku w kwocie 37,7 mln zł stanowią 39,2% przychodów ze sprzedaży z całego roku 2007, zaś zysk w kwocie 3,3 mln zł osiągnięty w pierwszym kwartale 2008 roku stanowi aż 55,6% zysku za cały ubiegły rok. Powyższe porównania sugerują, jak wyglądać będzie dalszy międzyroczny wzrost produkcji oraz sprzedaży.
Fabryka Wagonów Gniewczyna, SA z siedzibą w Gniewczynie w województwie podkarpackim produkuje towarowe wagony kolejowe, części do tychże wagonów oraz wielkogabarytowe konstrukcje spawane, wykonuje również naprawy oraz modernizację wagonów krajowych oraz europejskich przewoźników kolejowych.