Gdy w maju 2005 r. Jan Grymel odkupił od Syndyka Masy Upadłości Fabrykę WAGON SA, mającą w swoim profilu działalności produkcję i remonty wagonów towarowych, założył, że restrukturyzacja umożliwiająca rozpoczęcie normalnego funkcjonowania przedsiębiorstwa na ryku, potrwa około 5 lat. – Jak na razie, realizacja tego planu się udaje – mówi Łukasz Grymel, obecny prezes, który przejął kierowanie interesem od ojca.
- Kierownictwo pracuje intensywnie nad poprawą wizerunku Spółki, mającej już za sobą niezbyt chlubną przeszłość – dodaje.
- Dziś nasza sytuacje jest w zasadzie ustabilizowana, jest to efekt trzech lat ciężkiej pracy – mówi Prezes Grymel. - Porządkujemy firmę, działamy krok po kroku, analizując wszystkie źródła powstawania kosztów i weryfikując ich zasadność.
- Wiemy, co chcemy robić i w czym się specjalizować. W tym kierunku podążymy – stwierdza Prezes Grymel. – Potrafimy naprawiać wszystkie rodzaje wagonów towarowych – zaznacza. Trzon oferty handlowej Europejskiego Konsorcjum Kolejowego WAGON Sp. z o.o. to dziś przede wszystkim produkcja wagonów platform do przewozu kontenerów, naprawa, modernizacja oraz budowa wagonów serii Fals oraz budowa popularnej węglarki. W zakresie produkcji wagonów platform do przewozu kontenerów Europejskie Konsorcjum Kolejowe WAGON Sp. z o.o. jest na polskim rynku monopolistą i stara się rozwijać swoją ofertę w tym zakresie, inwestując w nowe technologie. Wspólnie z przedstawicielami Politechniki Śląskiej i Uniwersytetu Śląskiego, specjaliści z Europejskiego Konsorcjum Kolejowego WAGON Sp. z o.o. rozpoczęli prace badawcze mające na celu „odchudzenie” wagonu platformy, poprzez wykorzystanie tworzyw sztucznych przy ich produkcji. Działanie w warunkach nieustannie rosnącej konkurencji sprawia, że stosowanie orientacji na klienta jest w Europejskim Konsorcjum Kolejowym WAGON Sp. z o.o. ważnym elementem mającym na celu osiągnięcie długofalowego sukcesu rynkowego. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom nabywców, Spółka liczy na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. Nacisk na jakość produktów oraz jakość obsługi zmusza do ciągłego poszukiwania sposobów ich poprawy oraz usprawniania zarządzania przedsiębiorstwem - podkreśla Dyrektor ds. Handlu Bartosz Grymel.
Produkcja ze starych hal produkcyjnych, została przeniesiona do nowszej hali fabrycznej. Oprócz prac modernizacyjnych, firma inwestuje również w nowy park maszynowy. Analizowana jest koncepcja zrobotyzowania kilku stanowisk na linii produkcji wagonów platform. - Robotyzacja daje korzyści przy produkcji seryjnej, a to wiąże się ze specjalizacją – mówi Bartosz Grymel – 80% elementów wagonów platform 60’, 90’ i 104’ to moduły powtarzalne.
Więcej w majowym numerze "Rynku Kolejowego"
Zaprenumeruj!








* Fot. Rynek Kolejowy.
Zobacz fotogalerię przedstawiającą zakłady EKK Wagon