Partnerzy serwisu:
Biznes

Euroterminal w Sławkowie wymaga rozbudowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-11-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 30 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Euroterminal w Sławkowie wymaga rozbudowy
- Podpisaliśmy wniosek o dofinansowanie unijne kolejnej rozbudowy infrastruktury Euroterminala w Sławkowie. Planujemy, że po zakończeniu dalszych prac inwestycyjnych, osiągniemy możliwości 350-400 tys. TEU rocznie. Przypomnę, że zaczynaliśmy od 70 tys. TEU - powiedział Paweł Podsiadło, prezes Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa.

- To symboliczny moment, w którym wieloletnie plany nabrały wreszcie realnych kształtów. Ta inwestycja jest niewątpliwie jednym z ważniejszych przedsięwzięć ostatnich lat w zakresie logistyki - stwierdził Podsiadło podczas wczorajszej uroczystości podpisania kilku umów, dzięki którym m.in. PKP Cargo i PKP LHS weszły do spółki Euroterminal Sławków.

- Koncepcja zakładała przekształcenie byłego składowiska towarów w nowoczesny terminal logistyczny. Zawsze było pytanie jak spiąć wąski i szeroki tor. Przez długi czas nie było koncepcji, jak powinno to być realizowane. 2 lata temu w Krynicy ustaliliśmy pewien symbol - Sławków na połączeniu tych dróg. Najpierw udało nam się z prezesem Tracichlebem. Następnie namówiliśmy prezesa Wacha i prezesa Balczuna do tego, aby szeroki tor idący do centrum Europy był znaczącym elementem dla współpracy Unii Europejskiej z krajami wschodu - mówił prezes CZH.

- Jesteśmy w sferze przenikania się dwóch systemów kolejowych i jest to dla nas ogromna szansa na przyszłość. Sławków jest w III korytarzu europejskim. Kierunek ten trzeba jeszcze bardziej udrożnić. Terminal działa teraz przede wszystkim dla potrzeb regionu. Kierunek na wschód to jedynie 3-5 proc. działalności regionu. To wciąż niewykorzystana szansa - podkreślił Podsiadło.

- Już w 2003 r. pierwsze próby uruchomienia połączeń intermodalnych. Pociąg "Jarosław" miał odciążyć drogi, wożąc samochody. Nie udało się to. Sami też nie byliśmy do tego przekonani. Z analiz, które wykonaliśmy wynika, że największa szansa jest w kontenerach. Istnieje możliwość zwiększenia tych przewozów. Technicznie jesteśmy przygotowani do przewozów samochodów we współpracy z Ukrainą, jednak idziemy w kierunku większych przewozów kontenerów - mówił prezes Centrum Zaopatrzenia Hutnictwa.

- Początkowo miesięcznie miało być przeładowywane 10 tys. TEU. Obecnie jest przeładowywane 20 tys. TEU. Nie jesteśmy w stanie wykonywać więcej. Będziemy się starać przekazywać część towarów, które napływają w naszym kierunku, do innych terminali. Powstała więc konieczność dalszego rozwoju - stwierdził Podsiadło.

- Przed nami jeszcze dużo pracy, aby w pełni wykorzystać możliwości terminala w Sławkowie - zakończył prezes Paweł Podsiadło.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

Biznes

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

inf. pras. PKP LHS 18 stycznia 2023

Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii PKP LHS [film]

Infrastruktura

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Biznes

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Łukasz Malinowski 20 września 2021

Przejazd inspekcyjny na LHS drezyną Kolei Ukraińskich [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP LHS chce kupić 200 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

Biznes

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

inf. pras. PKP LHS 18 stycznia 2023

Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii PKP LHS [film]

Infrastruktura

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Biznes

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Łukasz Malinowski 20 września 2021

Przejazd inspekcyjny na LHS drezyną Kolei Ukraińskich [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP LHS chce kupić 200 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5