Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Europejski Ombudsman w sprawie hiszpańskiej szybkiej kolei

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-07-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 22 lipca 2008

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Europejski Ombudsman w sprawie hiszpańskiej szybkiej kolei
Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich (Ombudsman) P. Nikiforos Diamandouros wezwał Europejski Bank Inwestycyjny (EIB) do ponownej analizy wpływu na środowisko planowanej linii szybkiej kolei przebiegającej przez Barcelonę. Jest to konsekwencja skargi mieszkańca Barcelony, który utrzymuje, że projekt tunelu, w którym ma być poprowadzona linia, będzie miał bardzo negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Ombudsman po przeanalizowaniu sprawy, stwierdził, że EIB podejmując decyzję o dofinansowaniu projektu, nie dokonało dogłębnej analizy planowanego wpływu inwestycji na środowisko naturalne. W efekcie wezwał Bank do wstrzymania finansowania projektu, do czasu przeprowadzenia dogłębnych analiz środowiskowych i przekazanie mu odpowiedzi do końca września 2008 roku.

W 1994 roku oś transportowa Madryt-Barcelona-Perpignan-Montpellier została zidentyfikowana przez Unię Europejską jako jeden z priorytetowych projektów sieci transeuropejskich. W Hiszpanii, w ramach tego projektu, założono budowę linii kolei dużych prędkości z Madrytu do granicy francuskiej, przez Barcelonę. Europejski Bank Inwestycyjny zapewnił finansowanie ok. 1/4 kosztów projektów (2,5 mld Euro). 

W styccziu 2006 roku do Ombudsmana trafiła skarga, której autorzy utrzymywali, że poprowadzenie linii kolejowej przez środek Barcelony pociągnie za sobą nieodwracalne szkody dla środowiska i okolicznych budynków (w tym np. kościoła Sagrada Familia). W skardze oskarżono władze hiszpańskie o to, że nie przeprowadziły odpowiednio szczegółowych analiz wpływu inwestycji na otoczenie i nie przedstawiły alternatywnych propozycji przebiegu trasy.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5