Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Emerytury kolejowe - jak robią to inni?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-01-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Piotr Kumelowski, korespondent RK z USA, 8 stycznia 2009

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Emerytury kolejowe - jak robią to inni?
Niedawne burzliwe dyskusja nad emeryturami pomostowymi w Polsce m.in. dla kolejarzy oraz napięcia wewnątrz francuskich SNCF co do czasu służby drużyn trakcyjnych w towarowych Fret nasuwają parę międzynarodowych porównań - pisze Piotr Kumelowski, korespondent "RK" ze Stanów Zjednoczonych.

Otóż USA nie maja w ogóle prawnie usankcjonowanego obligatoryjnego wieku emerytalnego. Zwolnienie kogoś tylko dlatego, że jest “za stary”, jest najprostszą drogą do sądu i bardzo kosztownych dla pracodawcy odszkodowań. Istnieje oczywiście tysiąc i jeden sposobów pozbywania się pracowników, ale każdy pracuje zasadniczo tak długo jak chce, może (testy medyczne) bądź lubi. Wysokość wypracowanych emerytur jest ściśle skorelowana ze stażem pracy/służby. Godziny służby są niezbyt normowane, większość drużyn jest zmęczona długością turnusów i powrotami (wielkie odległości, brak noclegowni) a jedynym żelaznym zabezpieczeniem jest federalnie nieprzekraczalny czas służby 11 godzin i 59 minut. Bywają podmiany drużyn w szczerym polu za pomocą wynajętych mikrobusów!

Na tym tle śmieszą nieco utyskiwania francuskich kolejarzy, jeżdżących nocą na towarowych zaledwie 6 godzin. Gdy zarząd SNCF zaproponował związkom wydłużenie tego czasu do 7,5 godziny (oczywiście płatne) wszyscy zatrzęśli się z oburzenia, skończyło się na 6 godz 30 min. A SNCF Fret ma 300 mln euro deficytu…

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5