Znacznie mniejszy będzie zakres prac, które wykona konsorcjum Torpol i Kombud przy układzie torowym dla Elektrowni Ostrołęka. Przyczyną jest strategiczna decyzja elektrowni o zmianie paliwa z węglowego na gazowe.
Umowę na przebudowę układu infrastruktury kolejowej dla obsługi elektrowni Ostrołęka C Torpol i Kombud
podpisały z przedstawicielami Elektrowni w październiku 2019. Wartość tego kontraktu opiewała na 179 milionów netto. Zakres prac określony do realizacji był duży. Chodziło o modernizację i przebudowę 13-kilometrowego układu torowego, montaż 28 rozjazdów, przebudowę 4 przejazdów i modernizację prawie 2 km sieci trakcyjnej. Zamontowany miał zostać nowy system sterowania ruchem, przebudowane drogi dojazdowe, zbudowane nowe obiekty kubaturowe. Jednak Elektrownia Ostrołęka zmieniła zdanie dotyczące paliwa, które ma napędzać nową siłownię. Wpłynęło to bardzo na wartość kontraktu.
– W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 31/2020 z dnia 19 sierpnia 2020 roku oraz raportów wcześniejszych dotyczącego umowy (...) Torpol informuje, iż w dniu 12 lutego 2021 roku pomiędzy konsorcjum (…) a Elektrownią Ostrołęka zawarty został aneks do umowy, na podstawie którego zakres prac pierwotnie objętych umową został zmniejszony, co związane jest z planowaną zmianą paliwa dla jednostki Ostrołęka C z węglowego na gazowe i brakiem potrzeby transportu węgla oraz elementów i materiałów eksploatacyjnych dla nowej jednostki – czytamy w komunikacie giełdowym Torpolu.
Zmiana wartości prac jest znaczna. Teraz ich zakres określono na ok. 32,3 mln zł netto, 29,5 mln zł netto przypadnie w udziale Torpolowi, a tylko 2,8 mln partnerowi inwestycji – wykonawcy srk.
– Prace zostaną zrealizowane w terminie 20 miesięcy od daty jego zawarcia. Zawarcie aneksu stanowi jednocześnie polecenie wznowienia realizacji umowy – czytamy w komunikacie dotyczącym aneksu.