Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Efekt Wychino, czyli jak jedna stacja blokuje całą linię

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Efekt Wychino, czyli jak jedna stacja blokuje całą linię
Wychino do niedawna było stacją końcową linii Tagańsko-Krasnopriesnieńskiej na wschodzie Moskwy. Skromny pod względem wystroju przystanek metra posiada dwa naziemne perony. Przez lata pełnił jednak znaczącą rolę w obsłudze komunikacyjnej tej części miasta – to ważny węzeł przesiadkowy, znajduje się tutaj stacja kolejowa oraz dworzec autobusowy.

Gdy projektowano stację w latach 60., nie doszacowano liczby potencjalnych użytkowników. Wychino do czasu przedłużenia linii było najbardziej obleganą stacją moskiewskiego metra – dziennie, wg danych z roku 2009, korzystało z niej ponad 176 tysięcy pasażerów (dla porównania – z warszawskiego metra w dzień roboczy korzysta ok. 550 tys. pasażerów).

Licznie dojeżdżali do niej mieszkańcy pobliskich moskiewskich, jak i podmoskiewskich osiedli, które na przestrzeni lat znacznie rozbudowały się. Tak oblegany przystanek szybko stał się przeciążony i niewydolny. Sytuacja doczekała się nawet określenia „efekt Wychino”. W latach 2003-2004 przeprowadzono przebudowę stacji – oddzielono peron metra od kolejowego, likwidując możliwość bezpośredniej przesiadki między koleją a metrem w obrębie jednego peronu. Pasażerowie muszą korzystać ze specjalnego pawilonu przesiadkowego.

Na czym polega efekt Wychino? W godzinach szczytu, w związku z napływem pasażerów, pociągi odjeżdżają ze stacji maksymalnie zapełnione – bez miejsca dla pasażerów na kolejnych przystankach. Sytuacja taka utrzymuje się właściwie aż do stacji przesiadkowej na linię okrężną. Tym samym jedna tylko stacja blokuje normalną pracę pięciu następujących po niej przystanków.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Singapur: Pociągi metra Alstom Movia już w ruchu z pasażerami

Tabor i technika

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

Katar. Samochodem a nie metrem na mecz

Zintegrowany transport

Katar. Samochodem a nie metrem na mecz

redakcja 21 listopada 2022

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Singapur: Pociągi metra Alstom Movia już w ruchu z pasażerami

Tabor i technika

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

Katar. Samochodem a nie metrem na mecz

Zintegrowany transport

Katar. Samochodem a nie metrem na mecz

redakcja 21 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5