Podmiot, który według polskiego rządu złoży najkorzystniejszą ofertę w sprzedaży akcji PKP Cargo, może być wsparty przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju – informuje „Rzeczpospolita”.
Prywatyzacja PKP Cargo powinna nabrać tempa jeszcze w tym roku. Krótka lista inwestorów jest już znana rządowi, ale nie podano jej do informacji publicznej. Jesienią wybrane firmy będą mogły zbadać kondycję finansową PKP Cargo. EBOIR nie zamierza rywalizować z inwestorami, którzy planują zakup spółki, ale może zaangażować się finansowo poprzez zwycięskiego inwestora.
- Jeżeli podmiot, który złoży zwycięską ofertę, będzie nas potrzebował, chętnie zaangażujemy się finansowo – powiedział „Rzeczpospolitej” Thomas Maier, dyrektor w EBOiR. Dziennikowi nie udało się jednak ustalić, czy rozmowy z inwestorami były już na ten temat prowadzone.
Wartość drugiego co do wielkości przewoźnika towarowego w Europie szacowana jest na 2 mld zł.
Jak zaznacza „Rzeczpospolita”, były prowadzone negocjacje między EBOiR oraz rządem na temat wejścia banku do PKP Intercity. Nie doszło jednak to finalizacji przedsięwzięcia, ale wiadomo, że w takiej sytuacji bank inwestuje ok. 30-50 mln zł oraz ma swojego przedstawiciela w radzie nadzorczej, który zdanim banku może przyczynić się do rozwoju spółki.
Więcej