Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dworzec w Sopocie w dziurze czasowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
24-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Kiedy zakończy się budowa dworca w Sopocie? Na przełomie I i II kwartału 2015 roku. Czy jest opóźniona? Jak się okazuje – nie, bo zmieniono harmonogram. Na żądanie PKP SA przygotowaliśmy ćwierćsprostowanie.

Po wczorajszym artykule Ani Kosteckiej „Budowa dworca w Sopocie opóźniona?” Otrzymaliśmy od PKP SA żądanie sprostowania informacji. – Budowa nowego dworca w Sopocie przebiega zgodnie z harmonogramem. Planowana data zakończenia prac to, tak jak informowaliśmy, przełom I i II kwartału 2015r. Taki właśnie termin został przyjęty w umowie zawartej z inwestorem, o czym wielokrotnie informowaliśmy opinię publiczną. Podana przez Państwa data (czerwiec 2014) pochodzi z dawno nieaktualnych informacji z października 2011, jeszcze sprzed podpisania umowy z inwestorem. W żaden sposób informacji tych nie można obecnie uznać za wiążące. Należy zaznaczyć, że o „opóźnieniu” inwestycji można mówić jedynie w przypadku, gdy termin oddania obiektu zmienia się w stosunku do tego, który został zawarty w umowie i ogłoszony na początku prac budowalnych – napisała Paulina Jankowska z biura prasowego PKP SA.

Na pomoc PKP ruszyła sopocka „Gazeta Wyborcza”. „Zamieszanie wprowadziła niedawna publikacja, jaka pojawiła się na portalu rynek-kolejowy.pl. Jej autor, powołując się na informacje z PKP, sugerował jakoby budowa dworca w Sopocie miała wielomiesięczne opóźnienie. Jego zdaniem inwestycja miała się zakończyć już w czerwcu 2014” – czytamy. Ale autor „GW” przyznaje: "Mimo wszystko ten termin (I-/II kwartał 2015 – przyp. RK) również może być pewnym zaskoczeniem. Do tej pory wszędzie podawano informację, że realizacja potrwa do końca 2014 roku".

Żonglowanie datami

Przygotowując artykuł, opieraliśmy się na informacji o projekcie, dostępnej na stronie PKP SA (należy wyszukać "Sopot"). To najnowsza oficjalna informacja na temat terminu budowy dworca – pochodzi z 18 czerwca 2013 roku i obiecuje realizację projektu do 1 czerwca 2014 roku. Faktem jest, że w przetargu była mowa o oddaniu do użytku z końcem 2014 roku – ale wszystkich obiektów, a oprócz dworca powstanie jeszcze plac miejski, czy parking. Tak dotąd rozumieliśmy oficjalne informacje.

Pozostałe informacje przekazywane – jak mówi Jankowska – opinii publicznej pochodzą z wypowiedzi dla prasy. Cytując samą "Wyborczą", której autora zaskoczył nasz tekst: „Bałtycka Grupa Inwestycyjna na wybudowanie nowego dworca ma czas do końca 2014 roku, ale w poniedziałek jej przedstawiciel poinformował, że będą chcieli zakończyć budowę przed rozpoczęciem sezonu letniego w 2014 roku” (styczeń 2013). Oraz "Wszystkie budynki mają powstać do czerwca przyszłego roku" (październik 2013).

Różne daty podawało też „Trójmiasto.pl”. – Zgodnie z umową mamy cały rok na prace projektowe i kolejne dwa lata na przebudowę dworca i przylegających terenów. Będziemy się jednak starać skrócić ten termin. Liczymy na to, że w listopadzie będziemy już mogli ruszyć z samą przebudową i zakończymy ją w grudniu 2013 roku – Jarosław Sulewski, przewodniczący rady nadzorczej BGI SA (styczeń 2012, po podpisaniu umowy).

– Będziemy chcieli zakończyć inwestycję jak najszybciej, jednak terminem granicznym będzie dla nas późna wiosna 2014 roku – Dariusz Bracik, doradca finansowy w BGI SA (styczeń 2013). – Kasy powrócą na dworzec po zakończeniu budowy nowego dworca, najpóźniej w czwartym kwartale 2014 roku – Anna Dyksińska z biura prezydenta w sopockim magistracie (luty 2013).

Ćwierćsprostowanie

Naszą wczorajszą informację możemy w części sprostować – do opinii publicznej rzeczywiście od lutego 2013 (ale nie od października 2011 roku) przekazywane były często (ale nie zawsze) informacje, że budowa dworca zakończy się nie w czerwcu, a w grudniu 2014 roku. Co oczywiście jest opóźnieniem względem wcześniejszych zapowiedzi – i informacji aktualnie wyświetlanej na stronie PKP SA. Należało być może od razu poinformować Czytelników, że dat oddania jest kilka. Niestety, oficjalnej informacji o projekcie przygotowanej przez PKP SA zacytować nie możemy – nigdy takiej nie otrzymaliśmy.

Nie ulega jednak wątpliwości, że nowa data: przełom I i II kwartału 2015 roku pojawia się po raz pierwszy. Na szczęście harmonogram jest już zmieniony i opóźnienia nie ma. Zresztą dzięki takim zabiegom kolejarze niedawno ogłosili, że trwającą już siedem lat modernizację linii E65 ukończą przed terminem.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworzec Siemiatycze otwarty po przebudowie

Infrastruktura

Dworzec Siemiatycze otwarty po przebudowie

inf. pras 02 stycznia 2021

Olsztyn. Jest umowa na projekt Dworca Głównego

Zintegrowany transport

Olsztyn. Jest umowa na projekt Dworca Głównego

jd/inf. pras. 12 sierpnia 2019

CBA: Przetarg na dworzec w Olsztynie był ustawiony. Są zatrzymania

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworzec Siemiatycze otwarty po przebudowie

Infrastruktura

Dworzec Siemiatycze otwarty po przebudowie

inf. pras 02 stycznia 2021

Olsztyn. Jest umowa na projekt Dworca Głównego

Zintegrowany transport

Olsztyn. Jest umowa na projekt Dworca Głównego

jd/inf. pras. 12 sierpnia 2019

CBA: Przetarg na dworzec w Olsztynie był ustawiony. Są zatrzymania

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5